Be real


Dulu... Aku pernah dalam fasa down... Bila tengok orang yang ada happy and better life in IG. Aku tak kisah bab barang branded sebab aku tatau pun bab brand.

Tapi... Aku jeles bila tengok orang bole travel merata... Bole melancong sana sini...

Aku jugak jeles bila tengok they can have many and nice selfie with husband... A romantic dinner... Bouquet of flower during important dates.

Tapi... Semakin umur meningkat... Semakin aku sedar. Tak semua yg aku tengok dalam medsos itu yg sebenar. Aku mula belajar bersyukur.

Jangan banding kan chapter 10 org dengan chapter 1 kita. Jangan banding kan kebahagiaan orang dengan kebahagiaan kita. Kita tatau apa cerita dan derita yang depa lalui untuk menikmati bahagia itu. Kita jugak tatau apa tangisan yang disembunyikan di sebalik senyum tawa dalam medsos.

Banyak perceraian yang aku lihat drp kawan2 aku yg ternampak sgt bahagia dan romantics di medsos. Its shock me and its hurt me.

Aku sangat bersyukur... Walopun my husband is not romantic to standard term of romantic... Sbb he will never give me bouquet of flowers on my birthday or our anniversary... Dia kata bazir.. Baik bawak pi makan... Hahaha... Nak merasa bunga... Kat CH. Sebab bunga murah 😂....

But, he always know how to love me... How to take care of me. You'll never see him kiss my cheek or my forehead in front of people... Intentionally... As its intimate. He not like me who love to take selfie and photos. Nak tangkap gambaq dgn dia "cantik" kadang kena merajuk dulu.... Hahaha... But... Dia layankan kalo aku nak dia tangkapkan pic aku... Byk kali pun.

Aku seorang yang sangat pelupa... Dan dia selalu ada cara utk ingatkan aku... Either letak terus barang dlm kereta... Ikat kan pd kunci kereta, letak dlm handbag (hat ni kena remind jugak... Sbb kdg2 aku lupa jugak 😂)... Checking on me... Dah siap belum 😬. We compliment each other in our own way.

The bottom line is... We know our life. Do not impress to other people life. Perbaiki diri kita untuk menjadi org yang lebih baik... Sebaik2nya. Bukan sekadar untuk dipamerkan di medsos. Be real... Not act.

#sesekalimembebel

XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: