Hidup perlukan pengorbanan

Assalamualaikum...

Hari ni aku pi belajaq menjahit. Dah mula jahit patchwork kapal layar. Banyaknya yang nak kena cantum. Bila masuk kerja dengan kerja yang banyak...aku mula mengantuk. Huarghhh....x bestnya...kerja menimbun...

System make me crazy....arghhhhhhhhhhhh....................

Aku menghabiskan malam semalam bersama abang menonton kisah Mawi dan Ina. Aku bukan pro or cons mana2 pihak. Bagi aku, masing-masing ada salahnya. Melihatkan Mawi yang teramat berahsia dan juga ego, kesalahan tak boleh dijatuhkan 100% keatas bahu Ina mahupun ke bahu Mawi 100%. Mungkin Mawi tak selesa melihatkan Ina diselaputi glemer seperti sekarang dan menjadi buruan media. Dan sebagai wanita dan juga tunangan tak salah Ina mendesak untuk pihak Mawi menghantar wakil jika ingin menangguhkan pernikahan.

Sebagai wanita aku dapat merasakan keperitan kerana kalau boleh biarlah cinta pertama membawa bahagia hingga ke akhir hayat. Walaubagaimanapun, aku tak setuju dengan langkah Ina ke dunia seni yang amat banyak dugaan dan telah merubah Mawi. Mawi mungkin merasakan dia masih sama, sedangkan orang yang berada disekeliling tak merasakan yang sama. Perubahan mendadak yang berlaku dalam hidup Mawi juga tak memustahilkan berlakunya perubahan dalam kehidupan orang-orang ynag terdekat dengan Mawi, yang boleh menjadi pengaruh besar dalam hidupnya.

Ketidakadilan ada di mana sahaja. Kalau boleh ingin kukatakan pada Mawi, walau apapun hubungan mereka sekarang; aku harap dia akan dapat menunaikan hasrat yang pernah diluahkannya selepas bergelar juara dulu. Ingin menghantar ibu bapanya dan juga ibu bapa Ina ke Mekah menunaikan fardhu haji dan umrah. Sebagai umat Islam kita tahu, niat untuk ke sana jangan dibuat main. Padah akibatnya. Tunaikanlah janji itu.

Melihatkan mereka, masih ada sayang yang melingkari hati. Moga masih ada jodoh buat mereka. Berilah mereka masa menilai salah silap sendiri, buat keputusan tanpa dipengaruhi mana-mana pihak.

Hidup memang perlukan pengorbanan. Mawi hidup mewah sekarang tapi dia hilang kebebasan, tunang dan ayahanda tercinta. Ina juga dibaluti glemer akibat tempias Mawi, tapi dia kehilangan cinta pertamanya... bak lagu Erra...harapan tinggal impian...!!!

Hidup perlu diteruskan. Moga kebahagiaan menanti mereka...:).

Lagu favourite aku dari F4...Cant Lose You...
“Mei You Ni Wo Hui Shi Shui? ( Tanpamu, siapa diriku ?)
Xin Ting Zai Na Li Do Bu Dui (Di mana pun hati ini, rasanya selalu salah)
Na Jin Tian Ca Diao Zuo Tian...Kong Bai Yi Pian (Ambil hari ini, lepaskan semalam … penuh dengan kekosongan)
Na Yi Tian, Zai Na Yi Tian (Bilakah, bilakah ?)
Ke Yi Ji Xu Wei Wan Jing Jie (Dapat melanjutkan kisah yang belum selesai)
Zai Zhe Jiao Cha Dian...Shui Pei Zai Ni Shen Bian (Siapa yang ada menemani disisimu)
Jiu Suan Chuan Shi Jie Dou Yao Ba Ni Fou Ding (Walaupun seisi dunia ini menolak dirimu)
Ye Bu Neng Rang Wo Fang Chi Ni (Tak akan mampu membuatku menyerah)
Jiu Suan Wo Men De Guo Chi Dou Mei You Le Zheng Ming (Walaupun tak ada bukti dari masa lalu kita)
Wo Yi Rang Shou Hu Ni (Aku akan tetap menjagamu)
Oh Baby Baby Baby, My Baby Baby
Wo Jue Bo Neng Shi Chi Ni (Aku tak mungkin kehilanganmu)
Ni Shou Xin Ni Sheng Yin (Tanganmu, suaramu)
Hai Zhan Lin Wo De Xin Zen Neng Wang Ji (Masih menggenggam hatiku, Bagaimana mungkin melupakan)
Xiang Ni Jin Xiang Shi Hu Xi (Merindukanmu dalam setiap hembusan nafasku)
Oh Baby Baby, My Baby Baby
Wo Jue Bo Neng Shi Chi Ni (Aku tak mungkin kehilanganmu)
Bu Guan Ni Zai Na Li (Di manapun kamu berada)
Wo Yi Ding Hui Zhao Dao Ni ... (Aku pasti akan menemukanmu)

I love my life...:)

Buat semua...hargai apa yang kita miliki selama ia menjadi milik kita...bukan selepas kita kehilangannya...

-double_h-

0 comments: