Travelog 2013 - Cameron Highland Day 3 (Jan 20, 2013)

Hari ke3 jugak merupakan hari terakhir kami di CH.

Pagi2 mak masak nasik lemak dan sambal sotong kering buat sarapan. Santan Wan Ali beli kat pasar belakang homestay waktu balik dr solat subuh kat Masjid Kayangan.

Selesai isi perut penuh2, kami semua siap2 kemas barang untuk teruih check out. Mudah berurusan dgn anak pemilik Homestay ni. Sgt mudah. Aku mmg rekemen sapa2 yg nk stay dgn family kat CH, sewa homestay ni. Selain selesa dan bersih, homestay ni jugak dekat dgn semua2 keperluan.

Keta comel kami dgn waja acik mmg padat dgn barang2, tu pun sayur2 x beli lg....hehehe.

Pukul 11.30 siap semuanya dan ready untuk memulakan perjalanan.

ops mengemas sedang berjalan

banner kat atas tu, homestay sebelah kami. Yg tu ada 4 bilik, 1 mlm rm300. Tp rasanya biliknya kecik2 la sket sbb saiz umahnya sama. Mungkin tuan rumah renovate to accommodate 4 rooms.

Dar homestay, initial plan nak ke Butterfly Farm. Tp sblm ke butterfly farm, kami singgah ke SCorner. SCorner ni katanya own by a muallaf...sbb ada terpampang kat building nya.

Kat Scorner, ada mcm2. Ada cafe, ada souvenir centre, ada juai sayur dan jugak tempat pembiakan cendawan. Mcm2 jenis cendawan, ada yg aku x pernah tgk....contohnya yg kaler kuning dan oren tu.

Gano pun ada...gano kan cendawan jugak.

Dua beradik ni sentiasa ada saja benda yg depa nk buat. X bole lepa...mesti ilang...aduhai.... sib baik ramai yg bole amik gilir kepong bebudak 2 beradik ni.

atas bukit tu Kea Farm...tgk...awai lg dah jem.

Dari Scorner, kami singgah beli sayur kat Kea Farm. Alhamdulillah, urusan kami dipermudahkan. 2bijik keta kami dapat parking btoi2 atas jambatan kat Kea Farm. Lintas jalan ja. Tp aku x turun, dok ja dlm keta sbb nk jaga 2 beradik tu. Kalo 2 beradik tu turun, dgn org ramai yg sgt padat tu, risau terlepas pandang.

Hubby dgn beli sayur untuk mak dan mak ndak. Hubby belikan roses untuk aku (la ni tgh dlm proses pengeringan)....rose merah, pink and white. TQ hubby...love it.

Siap shopping di Kea Farm, kami terus ke butterfly farm yg about 2km from there. Igtkan sat ja kat Butterfly farm ni. Sudahnya, kat 2 jam jugak kat sini. 2 beradik tu sgt excited dgn pelbagai rama2 dan pelbagai haiwan kat sini.

HP aka kamera aku mmg anak yg pegang. None of pic kat butterfly farm aku ssnap. Suma from hubby and lilttle hero.

Mak pun suka, sbb ada byk bunga...hehehe

this pic also snap by our Little guy

ini drp lensa hubby

nampak...ralit dak dia dgn tangkap gambaq sana sini

Dari butterfly farm kat ke Ladang BOH di Sg Palas. Alhamdulillah...jalan ke Sg Palas x jem mcm kami pi tahun lepas. And we noticed, ada sesetgh bahagian, jalan diperbesarkan...seems they cut bukit.

To be honest, aku lebih sukakan pemandangan di BOH drp Cameron Valley. Suasana dia lebih cozy dan nyaman.

Hubby with his mom

us

budak kicik sudah boring.

Untuk sapa2 yg nk tour kilang BOH, there are 4 session. 9a.m, 11a.m, 1p.m and 3p.m. Tapi kami sampai dah pukoi 4 lebih. So, tgk kilang kosong je la. Operasi berakhir pukul 3.30ptg.

Bila dah mai, mesti kena beli kan? Aku dgn hubby x la membeli sgt, sekadar beli lemon tea dan 4 tin tea siap bancuh.... hehehe... sedap minum sejuk2. Ada 3 pilihan, original, lemon dan markisa (passion fruit). Aku cuma beli original dan lemon tea.

Finish shopping, kami luangkan sikit masa having tea with nice view.

family photo session

Dari BOH, kami bertolak balik ke Sg Petani. Selamat sampai rumah koi 11mlm. Alhamdulillah, percutian kali ni berjalan lancar.

Next family trip belah inche hubby, there is some proposal...tp x finalise lagi....hehehe.....let see where to go next year... insya-Allah.