Reset !!!

In these few days...aku rasa aku dlm RESET mode. Byk benda yg aku perlu reset balik dlm hidup aku dan get back to the straight line and path.



Tapi aku x mampu nk buat semuanya serentak...aku perlukan lakukan semua one by one. Step by step.

Ada jugak yg bertanya...apa maksud aku dgn RESET? Reset ni byk maksudnya...bukan setakat RESET hati untuk my love life... Alhamdulillah...yg ni aku x perlu reset.

Dalam kesibukan kerja dan interest byk benda yg kdg2 kita abaikan dlm keadaan tidak sedaq. Terlalu banyak. Alhamdulillah, aku tergerak untuk melihat aspect ni bila aku digerakkan melihat satu drama. Aku mulanya agak obses dgn crita tu, tp aku melihatnya dr kaca mata lain. Ada part yg menyentuh hati aku dan aku melihat ruang untuk RESET apa yg perlu dlm hidup aku.

Mcm yg aku katakan tadi, aku x mampu nk RESET mcm PC yg boleh tekan button and RESET so dia akan semuanya skali. As human yg banyak kelemahannya, aku kena RESET satu persatu. Doa aku, semoga ianya dipermudahkan. Sebab x mudah untuk reset selepas bertahun2 kita divert dr laluan yg sebenar.

Aku bukan perfectionist dalam suma benda...hanya dlm sesetengah benda ja...mcm keja...aku sgt perfectionist sbb aku x sukakan kesilapan. Aku rasa aku perlu jd perfectionist dlm area lain jugak, tp x perlu keterlaluan. Cukup sekadar memenuhi tuntutan RESET yg diperlukan.

Mcm n3 sebelum ni aku agak emosional...so aku juga RESET area ni untuk performance aku x jatuh. Aku cunba kebalkan hati aku sbb its for my own good walopun aku x happy dgn situation.

Itu antaranya la...aku juga berazam untuk kembalikan tunaikan posa isnin dan khamis yg dah lama aku tinggaikan...mungkin sbb terlalu syok hura hura time lunch...hehehe.

Sebab tu aku kata, byk benda yg perlu RESET. Semoga esok akan menjadikan kita manusia yg lebih baik. Insya-Allah.

XOXO



0 comments: