Aku dan heels

Tgk ke tajuk dah mcm tajuk filem indon....aku vs tumit tinggi.

Aku mula pakai heels rasanya sejak masuk ROTU kat UiTM dulu sbb pakaian opis pakai heels 2 min 2 inci...tp ada gak yg lebih tinggi sbb x dak saiz mcm aku. Aku punya heels 3 inci sbb kaki aku pjg...so kena beli lain kat Kangar...x le order mcm PKW yg lain.

Mula pakai mmg la hampeh...tambah2 aku yg mmg x suka pakai kasut...sandal pun slalu hantam sandal bertali yg unisex tu...hehehe...mmg agak boyish la dulu...mana ada ayu2 ni. Hehehehe. Bayangkan kami lari dgn heels 2-3inci tu dlm uniform pejabat masa dalam ROTU...kalo tergolek...bole habuan la jugak. Tapi praktis make perfect. Alhamdulillah...I used to it.

Tp bila aku tinggalkan ROTU sbb transfer to Campus Penang, aku tinggaikan heels dan kembali ke flat sandal... hehehehe

Aku kekal dgn flat sandal sampai la aku keja CMY. Sbb kena CMY x pakai uniform, masa masuk tu OT byk gila...slalunya melebihi gaji...reja aku? Shopping je...isk bukan tau nk menyimpan...Nurhijriah...Nurhijriah....

Masa ni hubby (BF lagi masa tu) pun mula suruh aku pakai heels...dia ckp x la aku ganas sgt berjalan. Bila pakai heels kan kena kontrol2 sket. Aku kembali dgn heels...hehehehe...4 inci punya heels pun tarahal.

Kekal sampai la aku pregnant. Pregnant kan mana bole pakai heels. Bila dah bersalin, nk dukung anak... pun sedap pakai flat sampai lupa heels. Bila hubby tegur, baru la bukak kotak simpanan heels...tp kasut bila dah simpan lama....rosak la....abes suma heels aku...huhuhuhu

Recently, hubby mai jemput aku dr opis dan kami terus dinner dan singgah Giant sbb aku nk beli brg buat kek karot. Aku keluar dr keta dgn selipar ja (selipar mmg sentiasa dlm keta). Ada la dlm 10 meter br aku perasan yg aku pakai selipar. Aku ckp sorang2...alamak pakai selipar la pulak (selipar tp cantik tau...ada manik2 lagi...bukan macam selipar jepun selipar jamban tu.) X sangka lak hubby dgr...bukan jauh pun nk pi tukar balik pakai heels.

Aku? Erk...nampak sgt mmg nk aku pakai heels ja. Siap kutuk lagi...patut la rasa aku ketot...pakai selipar ghupanya. Ketot dia kata aku? Isk isk isk. Incik suami incik suami...sabaq aje lah.

But aku x kisah, sbb aku tau dia suka aku pakai heels dan dia bgtau. Daripada dia suka tp x bgtau dan menyampah dgn apa yg kita pakai tanpa kita tau. As a wife...mesti lah nak sentiasa sukakan suami kan? (mode dlm hati ada taman).

Dengan hubby, insya-Allah aku sentiasa dgn heels. Tp kalo aku berdua ja dgn anak ataupun dgn mak ayah ja...mmg aku bantai flat sandal la...hehehe

Why so sudden aku ckp about this, tarapapa...cuma sekadar tribute untuk our 7th anninersary which is just around the corner. Insya-Allah 12 Rabiulawal tahun ni...genap pernikahan kami 7 tahun menurut Kalender Islam. Alhamdulillah. Syukur kerana Allah mengurniakan aku kebahagiaan ni. ^_^

ada berani? Aku tobat x berani mcm ni punya halus....mau patah kalo badan mcm aku yg pakai.

XOXO



0 comments: