Facebook dan Ustaz Don

Malam ni aku hangin dgn FB sbb FB down. Aku ada few msg in FB yg aku nk kena access....huhuhuhu
Itu la akibatnya kalo terlalu bergantung kepada teknologi...tawakal je la...berdoa agar xdak yg mengejutkan atau buat aku sakit jantung...hehehehe...mintak dijauhkan...

Malam ni TV xdak apa yg menarik. Sambil2 dok cr channel nk layan sambil dinner nasik lemak ayam berempah dgn hubby...aku tertekan channel Al-Hijrah. 30 min bersama Ustaz Don?

Ustaz Don? Aku br ja sembang dgn Hadi dan Faiz pasai Ustaz Don ni Jumaat lepas ke semalam ha? Aku suka layan UAI, so Faiz dgn Hadi suggest aku layan Ustaz Don lak kat tv...tp aku lupa.

Malam ni, Ustaz Don ajaq tajwid, Idqam Mislain...Mim Mati. Apa yg menarik bg aku, Ustaz muda ni capture the attention with his North slang. Pastu cara dia ajaq sempoi ja...siap ada sebutan gerak perlahan. Mengaji Quran perlu berguru berdepan...sbb nk kena tgk gerak mulut Tok Guru.

Rancangan ni ada setiap Isnin sampai Khamis...so layannnn....

So, lepas abes siaran Ustaz Don...aku google la pasai dia...antara yg aku jumpak...aku kopipes dr sini ya....



Biasanya orang duk letak biodata artis-artis kan... Aku pun ada jugak sebelum nie letak biodata artis.... Kali nie aku letak biodata ustaz la pulak..... Ye la.... kalau takde latar belakang.... nanti ada pulak yang nak tabur fitnah macam-macam kan.... Sebelum nie aku ada bagi biodata ustaz Azhar idrus di SINI (link). Kali nie aku bagi biodata ustaz Don Daniyal pulak.... 

Ustaz Don Daniyal nie sekarang popular di TV AL-HIJRAH.... Ada rancangan khas bersama ustaz... Aku folo jugak rancangan nie.... Ye la.... Rancangan realiti boleh folo...takkan rancangan macam nie takleh folo kan... he he he... Rancangan dia ada slot tajwid...hukum asas... dan lain-lain... Inilah sedikit sebanyak biodata ustaz Don Daniyal..

BIODATA USTAZ DON DANIYAL
Nama: Don Daniyal Don Biyajid
Nama Panggilan : Ustaz Don
Tarikh lahir: 
14 November 1984
Tempat lahir: Bukit Mertajam, Pulau Pinang
Tinggi: 171 sentimeter
Berat: 56 kilogram
Pekerjaan: Pensyarah muda & pendakwah bebas bertauliah Pulau Pinang & Selangor)
Status: Bujang (Kalau lepas nie dah kahwin...kira kahwin la tu... berubah mengikut perkembangan..hehe)
Pendidikan: Ijazah Sarjana Muda Takhassus Qiraat dari Maahad Qiraat Shoubra, Mesir
Rancangan TV Ustaz Don: 30 Minit Bersama Ustaz Don (TV AL-HIJRAH)
Blogger Yang Diminati: Bro Wacana [Pergh.... kalau la betul....hehe]

Itulah sedikit sebanyak biodata Ustaz Don.... Cara penyampaian Ustaz Don ada kelainan.... Bagi sesiapa ayng suka penyampaian yang lebih direct dan santai...Boleh la mendengar celoteh dari Ustaz Don nie... Ni satu video dari Ustaz Don... Semoga kusyuk mendengar dan menonton video itu....:)


P/S: Ustaz masih bujang tu..he he....:)


XOXO



0 comments: