Travelog : KK2011 Day 3 Part 2 (21 Jul 2011)

Buat pertama kalinya aku dedahkan perkara ni...after hampir 2 bulan. Sorry to mak ayah sbb rahsiakan benda ni. Bukan apa, takut kena marah ja sbb terlalai dan gopoh.

This incident happen masa nk turun dr kaki Gunung Kinabalu. Anak x mau jalan dan minta aku kokkong dia. First 10 minutes, everythings is really fine. Tp after that dia mula buat pasai.

Bila anak mula buat perangai aku mula la nk turunkan dia. Tp dia x mau turun, tp x mau pegang aku. Geram jugak aku dgn budak kicik ni. Sambil jalan sambil pujuk dia turun, and end up dia x mau turun jugak tp x mau pegang aku. Badan budak mana la tough sgt, akhirnya badan dia nk melayah jatuh.

Nk selamatkan anak dr jatuh terhempas, aku sempat tarik tangan anak. Too bad, tangan anak tergeliat. Huhuhuhu.

Dari kaki Gunung Kinabalu, kami rush ke Ranau cari klinik. Jauh la jugak. Sampai dah lunch hour, klinik dah tutup. Nk pi emergency kat hospital lg lambat. Kami paksa nurse klinik bukak jugak and finally dia agree nk bukak walopun ala2 buat muka sket sbb doktor dok sembang dgn supplier ubat2 dia.

Aku x kisah, better wait than mai balik.





menunggu doktor

After more than half an hour wait, doktor mai entertain anak aku. Dia ckp x tergeliat, x terkeluar sendi. Sebab tangan dia bole gerak, jari2 pun bole gerak. Cuma anak takut nk gerak2 kan. Mungkin terentap sikit, tp x sampai tergeliat atau terkeluaq sendi, so nothing to worry.

Takkan x worry, gila ka hapa...parents mana yg x worry bila anak lasak reyau cam tu.

Thanks to Mei yg tolong bend tangan anak dgn lampin Ayra. Nurse yang benda tangan anak dgn real anduh pun buat x cantik mcm Mei buat sampai Mei geleng kepala...kenapa la mcm itu jadinya kata Mei.

Plan kami agak lari, tp x kisah lah...janji anak ok.

A good thing is, anak x la lasak sgt for setengah hari sbb dia sereyau tangan dia sakit.

To ayah mak sekali lagi, maaf sgt2 sbb x cerita...takut....love you


XOXO

1 comments:

Unknown said...

nasib baik x da pa2 biasalaa benda nk jadi...