My Malaysia Day

Dua hari ni agak cbuk, smlm sibuk dgn rewang umah mak menakan aku utk wedding ada dia hari ni. Tp bukan la cbuk dr pagi...lepas jumaat baru aku pi amik mak dan ke kg. Dekat nk maghrib balik umah mak ayah sbb mak ayah posa 6, hari last so hr ni depa raya la.

Lepas maghrib aku balik amik hubby untuk ke rumah TokCik di Gurun, nk pasang set meja makan pengantin. Hubby lak baru siap pasang 7 bijik khemah waktu tu...bravoooo...


Semalam bole kata hari yg meletihkan la untuk kami sekeluarga, tambahan pula untuk aku yg masih demam skit2, batuk mcm nk rak dan selesema ni. Anak buat perangai pun ada rasa nk bebai...isk....isk


Hari ni, mulakan hari dgn makan kenduri umah lang nah, pastu pi open house pakcik malik.  Anak puji umah pakcik Malik. Mmg umah pakcik malik cantik pon...x bole dinafikan. Anak ikut mak ayah pi umah TokCik di Gurun, kemudian baru aku dan hubby ikut dr belakang ke umah TokCik.

Punggah set meja makan pengantin dan bawak balik. Senang....xyah ulang berkali2. Balik umah mak dulu, lepak sat. Lepas maghrib baru balik umah. Anak yg x lena siang...lea dlm kereta. Lena sampai pagi ya anak.

XOXO



0 comments: