Aidilfitri aku yg penuh padat dan cbuk.

Betapa pantasnya masa...hari ni dah malam raya ke5....bermakna dah 4 hari kita menyambut Aidilfitri.

Raya pertama, mcm biasa kami akan sambut pg raya di Sg Layar, umah MIL. Nama ja bermlm di sg layar... koi 3.30pg br balik sana....heheheh...dah 2 tahun jd mcm tu. SBlm ni plg lewat pun koi 1.30pg cm tu.

Sampai umah...ofkos la suma org dah tidoq. Bagai dikata...tema kami kali ni BERSIH.Cantiklak aku rasa... hehehehe....nnt la aku upload pic...tunggu kamera cantik sket nk snap family pic hari ahad nanti...tunggu pakcik balik.

Sblm balik umah mak ayah, singgah kg mak dulu sbb dah janji dgn makcik nk balik makan koteaw kari. dari kg baru balik umah. Umah mak ayah mcm biasa la...lepas maghrib wajib penuh dgn family mak dan ayah. Kali ni macam biasa...smpi midnight. Cuma bezanya kali ni kami x bermlm di umah mak ayah mcm selalu sbb kakak bermlm di umah mak ayah dan aku kebetulan ada order kek yg mmg aku x bole tolak raya ke2. x pernah lg la aku amik order utk raya ke2.

Cuma tahun ni, kami 2 kena kerja keras sket...hm....rezeki ada di mana-mana. Lepas delivery order ke Masjid Taqwa Bertam, terus shoot balik Kota. balik dr Kota sampai umah dah midnight...terus bakaq kek utk deko esoknya pulak.

Raya ke-3 deliver kek transformer dgn kek princess...rupanya yg order anak menakan paksu Ghani. Kiciknya donia... wife dia keja CMY gak.

Hari ni deliver 800 bijik apam dot2 utk open house dan kek hantaran. Sok 5 bekas hantarann dan wedding cake. Insya-Allah...not to forget kek naim dan tam....

Baru ja balik dr siapkan set meja mkn pengantin di Gurun...so la ni nk dinner dan kembali bekerja. caiyok...caiyok...hubby pun non-stop lg dgn khemah. Insya-Allah...semoga Allah berikan kami kekuatan dan kudrat utk terus berkerja mencari rezeki yg halal.

Sok last delivery utk cuti raya...ahad nk  rehat kalo boleh sblm kembali bekerja senin nnt dgn mood yg fresh.... ngehngehngeh....

XOXO



0 comments: