Travelog : KK2011 Day 3 Part 1 (21 Jul 2011) - Gunung Kinabalu

Kesejukan kat Kundasang dan keletihan berjalan nyaris2 kami terlajak subuh. Mmg byk setan yg dok bergayut soh lena lagi....

Dah jd habit kami husband and wife akan off suma plug yg x guna sblm tidoq termasuklah water heater. Kesian mak Aida mandi ayaq sejuk sbb x tau kami off switch water heater dan ingat water heater rosak. Sori ya, makcik mandi ayaq macam ais ketoi.

Selesai mandi, kami sarapan dgn nasik putih dan sambai ikan bilis yg mak bekaikan sorang sikit sambil hubby sambung lena sket lg, Aizad kluaq jd paparazzi dan anak2 lena lagi. Sambil pekena kopi panas...pergh nikmat terasa.




siap sedia nk checkout dr Homestay



Dari homestay, kami bergerak untuk sarapan dulu. Sbb kami dah kenyang, makan pun x la rancak, cuma isi perut sbb nk mendaki kaki gunung kinabalu...baca sekali lagi kaki gunung kinabalu...bukan sampai puncak tau.

Selesai isi perut, terus shoot pi Gunung Kinabalu. Sesungguhnya, ciptaan Allah sangat2 indah. Tak tau mcamana aku nk crita. Aku mmg menyesai jejak kaki ke Sabah ni.






pose sblm berjalan itu wajib



beratur utk amik pas kebenaran masuk
laluan masuk ke Gunung Kinabalu di sebalik pagar tu

Memulakan perjalanan sejauh 1.5km, pergi dan 1.5km balik...bayangkan aku berjalan kaki sejauh 3 km...bukan jalan rata, mendaki tu...dgn anak dan Aida dgn baby...bayangkan....


aku dgn anak2



anak yg excited



Aku sempat la tolong Aida dukung Ayra about 15 minit kot, sblm anak tangkap aku. Anak mmg pantang kalo aku dukung baby. Jelesnya ya ampun....

baru setengah kilo....adoi...mintak nyawa....huhuhuhu









Dah lama aku tinggaikan aktiviti lasak ni lepas dr aku tinggai ROTU. Mmg stamina suma dah out. Dah lama x workout. Mcmana stamina aku x hancus. Kalo nk rabat Gunung Kinabalu sebenar2 rabat, mau 3-4 tahun aku kena practise dan workout utk stamina.

Lagipun kos utk rabat sampai puncak suma skali dah cecah around rm8rat. Mahai gilosh...kalo couple dgn hubby dah more than 1.5k....berganda2 dr tambang aku pi Sabah nun. Aku ingatkan dulu, murah ja nk rabat gunung Kinabalu ni.

Satu benda yang aku kagum dgn guide nk rabat ni, mcmana depa angkat 30-40kg ration makanan steady dan selamba badak ja. Hubby try jugak angkat, pergh...tercabar dia ckp...mmg respect arrr...nanti aku try cari mana pic hubby try galas menatang alah tu....

bersambung lagi.....

XOXO



0 comments: