Lelaki Kiriman Tuhan

Finally... Aku dapat jugak novel ni.

Lama aku cari novel. Dah lama abih stock kat kedai. Memang tak tahan nak tau ending crita. Ketaq weiii nak tau crita dah seminggu sekali ja Episod.

Kak Umie Nadzimah (UN) ni memang antara author fav aku. So, aku mmg high expectations dgn kaya ni.

Gandingan Remy dgn Mira sangat lah bagus. Aku suka gandingan yg menjaga aurat dan sentuhan. Mira did very good job.

Walopun novel base kat Pangkor dan adaptasi di Alor Setar, Keriang Hill. Cantik sgt location dan scenery crita ni.

Cerita mcmana mak pilih kasih antara anak laki dgn anak pompuan. Kesedaran mak bila lebih kan anak lain... Ketidaksamarataan kasih sayang. Masalah dadah yg membelenggu org muda.

Parasit tipikal melayu yg suka membawang dan dengki dengan kebahagiaan orang lain.

Suka aku sentuh tentang trust antara suami isteri, cherish every moments together. Jangan dah terlambat baru nak menyesai.




Tak semua lelaki baik itu nampak baik. Tak semua kebaikan perlu diceritakan. Kebaikan akan timbul apa bila tiba masanya.

Buku yg baik untuk dibaca. Adaptasi yg baik jugak. Walopun ada perubahan dalam adaptasi kat ending. Aku masih suka kan ending dalam novel. But tak la teruk sgt ending compare to novel lain.

Anyway... Good job kak UN.

XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: