Travelog : Cuti2 Malaysia Part 2 (Masjid India) - 25 Feb 2012

25 Feb 2012 - Sabtu

Hari ni plan nk pi Masjid India, Jalan TAR. Menyampah ckp kat hubby pasai nk pi Jalan TAR. Dia ckp apa susah...depan umah pun dah jalan tar. Grrrr....lepas tu dia gelakkan aku...isk isk isk.

Plan nak gerak dr umah kak koi 10 pagi, so bajet sampai dalam koi 10.30-11pg mcm tu. Kami pi berenam ja, aku, hubby, Saiful&Wife, kakak dan acu. Anak2 tinggai kat mak ayah dan Baie...ngasuh....lalalala.

Cuci mata dgn pic Aniq dulu kat umah Along dia....lalalala





Kami drive keta ayah ke Stesen LRT Bandar Tasik Selatan dan park keta kat sana. Pastu naik tren ke Masjid Jamek. Stesen LRT Bandar Tasik Selatan dah jadik ghupa len dah...depa dok buat baru...dah hampir siap tp masih ada construction lg la.

pic dr gugel - cikgudahlia.com 
Dah lama x naik LRT, dah jakun la jugak. Dulu beli tiket, yg kluaqnya kad mcm kad touch n go. Tp la ni pakai coin la pulak. 6 orang, dr stesen Bandar Tasik Selatan ke Masjid Jamek, RM10.20.



X la jauh sangat. Stesen Bandar Tasik Selatan sebenarnya dekat sgt dengan umah Mak Tam hubby kat Kg Malaysia Raya. Jalan kaki pun bole sampai. Tapi sbb masa yg limited, kami x singgah umah Tam pun kali ni. Harap2 Tam x tau la....hehehehe.

Kami sampai Masjid India koi 11.45pg.

bazar Masjid India, sekitar masjid ni la...utk org2 yg x tau - pic from gugel
Orang dah makin ramai dan makin panas. Aku lak...x tau nk beli apa sbb ramai sgt dan byk sgt benda. Mulanya kami 6 org jalan sekali. Tp bila kakak ckp Baie nk gerak ke I-City dalam koi 6ptg, so kami nk kena gerak selewat2nya koi 4ptg dr Masjid India.

Aku mmg rambang mata x tau nk beli apa...aku pusing jugak bazar ni. Aku cari blouse yg kawan2 aku pesan... tp x nmpk yg murah pun. Yg berkenan, mahai amat...yg rega biasa...sini pun melambak2...design seghupa ja. Sudahnya aku x beli...heheheh...sori ya kawan2. Aku ronda sambil dlm kepala nk cr tudung instant yg menepati piawaian tp agak trendy. Tudung yg trendy sumanya x menepati piawaian...pendek2 belaka. Adusss...untuk org kecik pun ngam2 atas dada...apa lagi aku yg besaq ni. Dear family and friends, tudung wajib menutupi dada ya sayang. Kami janji nk jumpak kat Masjid India koi 1.30ptg dan pling lewat gerak balik koi 2ptg.

Sudahnya, dlm masa sejam lebih kurang...aku jumpak jugak tudung kain jeans kat kedai btoi2 tepi Masjid India. Aku rembat dua lai, 1 untuk aku dan 1 untuk mak. Hubby belikan mak dia jubah dan belikan aku sepasang kain sut untuk buat baju kurung. Aku igt nk beli kain polka dot tp hubby x berkenan. Sebab dia yg beli...al-belasah ja...lalalalala.

Kakak, aku x pasti dia shopping apa. Saiful beli kain dekat makcik Noriah sbb mengasuh Aniq. Aku mmg x beli apa2 untuk makndak anak beranak dan lain2...

Pasai apa kami blah awai sedangkan plan nk blah koi 4 ptg? Hujan lebat la bai. Hajat nk cari baju raya anak siap2 kat SOGO pun x jadi...sbb ujan sgt2 lebat. So, sbb x mo basah dan perut pun dah lapaq, kami cargas balik la.

Koi 2, gerak drp Stesen Masjid Jamek ke Stesen BTS. Kat STesen BTS x yah risau parking sbb parking melambak2...hehehhe...cuma x user friendly sgt utk org tua atau OKU sbb jauh jugak dr parking ke tren.

Masing2 dah lapaq, so kol mak tanya mak masak dak...kalo x masak kami nk tapaukan makanan...tp Wani kol mama dia bgtau mak dah masak. Anak2 bertuah ni singgah farmasi cr ubat kencing manis ayah dan terus shoot balik Tmn Sutera...lapaq....hahahaha

Lepas makan, koi 3.30 teruih melingkar dpn TV. Koi 4p.m, hubby dgn baie mula check umah kak sbb umah depa...second floor lampu suma x menyala, yg berfungsi cuma plug/switch. Memandangkan tu mmg keja hubby, mula la dia operasi sampai koi 7mlm la jugak. So lepas maghrib la baru gerak pi I-City.

Wiring umah kakak dan baie nmpk gaya mmg dah teruk. Ada wire yg dah terbakaq pun. So baie amik pic dan nk tanya kawan2 dia a.k.a jiran2 dia. Hubby punya advise, kena buat wiring lain untuk tingkat atas tu. Its the best suggestion yg hubby bole bagi sbb safety.

Anak pulak, mmg buat perangai hari ni. Sbb awai tu kena tinggai kot. Dia mengamuk nk abah ja...sedangkan abah dok sibuk dgn wayar2 check sana sini. Bila hubby kluaq dok atas bumbung, dia sinuk nk naik tangga nk naik atas bumbung jugak.

Betul2 mencabar kesabaran sungguh dengan si kecik ni hari...adusss....

p/s : x snap pic pun hr ni...bersambung...I-City

XOXO



0 comments: