Day 1 : Oh....makkkkkk

Ini yang dikatakan malang tak berbau. 

Sebab... Kalo berbau... Confirm kita xkan dekat dengan kemalangan tu ๐Ÿ˜”

Pagi tadi mak pi beli barang dengan Acu kat tesco. Ikut kan plan, aku akan beli lauk untuk lunch... Mak nak makan bakar2. OK... Aku akan beli kat bakar arang or dataran. 

Dok tak dok... Mak nak pi tengok ada lauk apa kat pasar taman ria. Aku... Hm... Oookkkkk... 

After 5min Acu mesej...mak jatuh. Gulp. Jatuh?????? 

Memang suspen gila la. Call Acu tak dapat. Aku singgah jap beli sup dgn daging bakaq kat bakar arang. Dok tgh beli Acu ckp... Kakdik mai la. Mak x bole mangkit. 

Uish... Teruk ka? Jatuh lagu mana... All sorts of questions mai la. 

Teruih terpa pi pasar tmn ria. Mak dok duduk kat tebing dekat kedai makan tu. Mak tak perasan lantai tu ada tebing turun... Ada la kot tinggi dalam 3inci.

Ikut lojik akai aku... Paling teruk pun... Terseliuh la. 

But.... Mak x bole mangkit. Paha sakit. Org keliling dok gaduh nak kol ambulan. Tapi mak tak bagi. Ketegaq aih. ๐Ÿ˜…. Mak takut kena tahan wad macam dulu. 

Penat aih nak explain... Org tak tahan la mak kalo tak sakit ๐Ÿ˜‚

Ada PakCik pi amik wheelchair dr klinik Azhar. Aku sorong mak pi klinik Azhar. Tapi doc tadak. Klinik tutup koi 1-3. Waktu tu br koi 1.15 ๐Ÿคฆ๐Ÿป‍♀️

Kol ayah.... Ayah mai dengan bchik. Ayah ajak pi Spital. Mak tamau jugak. Bawak pi Klinik Cinta Sayang. 

Bila sampai cinta sayang, mak x bole turun keta. Sakit gila. 




So... Kuasa veto sudah kluaq....HOSPITAL ๐Ÿ˜…

Kalo pi dengan ambulan... Process lebih cepat. Bila dah walk in ni... Berejam la jugak nak kena tunggu. 

After xray... Doc confirm... Atas paha, kelingking kaki dan atas buku lali belah kanan PATAH ๐Ÿ˜ฉ๐Ÿ˜ฑ


Mau tak mau... Redha je la mak... Memang kena tahan wad. ๐Ÿ˜ข









Mak admitted to Kenanga 6,katil 8.
Pakai kad pencen ayah... Mak entitled to wad Kelas 2...bilik 4 orang... Aircond. 

Mak memang tak bole Duduk. Terbaring je la. 

Hat kat atas paha.. Depa x bole buat apa lg. Kena pakar tgk. After about 15min masuk... Depa bawak mak pi bilik prosedur untuk simen atas buku lali dengan jari kelingking. 




Sudahnya...  Kena la jugak bermalam di wad. Malam ni Acu yang jaga. Aku demam... Lagi pun sok anak sekolah.

Sayu hati tengok mak macam ni ๐Ÿ˜ฉ


XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: