Little Hiwayat di PASTI

Ramai family and friends dah tau yg anak aku dah masuk tadika frm previous n3, His first day.

Rutin aku jugak agak berubah. Tiap2, mlm mesti kena bsh tangan uniform dia sbb bsh mesin x cuci. Biasa lah, budak laki punya baju sekolah. Tu belum baju kaler putih. Rutin iron bj seminggu sekali pun dah jd tiap2 hari sbb nk iron baju anak sama.

Hampir sebln di PASTI, ada ja crita dr mulut anak tiap2 hari bila aku pi amik. Good and bad. Good, aku suka dgr dia lagukan nasyid walopun lebih byk x paham drp paham sebab anak aku masih pekat pelatnya. Yg x bagus pulak, anak agak ganas. Sampai dah kena rotan kt tgn dan denda berdiri luar kelas. Aduhai. Tiap2 pg, kena ingatkan anak. Jangan gaduh, jangan tolak kawan, kena kawan dgn semua orang, kena dgr ckp cikgu, jangan melilau masuk masjid sorang2 dan mcm2 lg la. Alhamdulillah, apa yg aku pesan dia akan ikut. Tp kalo aku lupa pesan, balik sekolah mesti ada crita kena denda.

Buku2 sekolah dia, aku tgk sgt bgs. Kalo dia bole grab apa yg cikgu ajar, insya-ALLAH he will be good.

Homework hanya akan diberi on thursday, to give parents feel the responsibility. Parents kena guide n make sure they complete their homework and sign it.

The feeling, i really feel good walopun puas perang dgn anak. Cikgu suruh siapkan yg lain dia nk buat yg lain. Advance sungguh.






Belajar rajin2 tau, semoga jd anak yg soleh dan bijak.

0 comments: