Boboiboy The Movie 2 - Movie Review

Semalam bawak anak pi tengok boboiboy... Hari ni terjumpak review dalam FB. Tapi... Memang TERBAIIIKKKK πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ



Bukan biasa-biasa Boboiboy Movie 2 ni! Sebelum aku beri review panjang, elok sangat aku sebut filem ini layak perolehi 10/10 bintang!

1. Punchline tak henti-henti! Siapa yang ikuti siri Boboiboy di kaca tv, pasti masak sangat dengan watak Papa Zola dan Gopal. Dalam filem ini, mereka berdua sekali lagi menghasilkan jenaka tak kering gusi. Tidak dibuat-buat untuk orang gelak. Dia datang gitu je. Haha

2. Soundtrack dan background music power tak hengat! Kena pada setiap babak. Setanding Avengers kot. Monsta banyak belajar dari filem pertama rasanya. Ya lah, masa tu boleh pula masuk lagu masa kena kejar sotong. Sangat tak kena dan annoyying. Filem kedua ni padu! Lagu nyanyian Faizal Tahir, Fire & Water sangat sedap dan dimainkan pada babak yang sangat penting.

3. Oh ya, jangan ingat OST Fire & Water ni tak ada maksud. Itu semua hint untuk filem ni. Ada sebab kenapa disebut Fire and Water. Kalau nak tahu, kena tonton filem ini.

4. Paling aku suka adalah filem ini cukup banyak menjawab teka-teki dari siri Boboiboy musim pertama episod 1. Asal usul Ochobot, asal usul Boboiboy dan paling penting asal usul kuasa elemental tu sendiri. Power betul storyboard nya.

5. Aku suka penerapan islamik dalam filem ni. Lagipun Nizam Razak selaku orang kuat Monsta sengaja wujudkan watak Yaya, superhero yang memakai tudung, cerdik dan cerdas. Dalam filem ini, anak Papa Zola menyebut Assalammualaikum dan ada babak Boboiboy menyebut Alhamdulillah. Krew tanpa segan silu mahu bagi tahu seluruh dunia watak utama dalam Boboiboy beragama Islam. Hebat!

6. Retak'ka adalah villain yang lebih hebat dari penjahat dalam Boboiboy The Movie 1. Unexpected betul watak ini. Perlawanan antara beliau dan Boboiboy di akhir babak sangat epik!

7. Jangan tak tahu, trailer Boboiboy Movie 2 ni hanya 30% dari jalan cerita je. Selebihnya, banyak adegan yang akan buatkan kau ternganga dan mindblown.

8. Jangan keluar awal. Ada post credit scene. Bukan biasa-biasa punya. Ia akan mengubah keseluruhan siri Boboiboy di tv selepas ni.

9. Yang tak pernah layan Boboiboy siri, jangan risau. Kau akan faham je jalan ceritanya. Mak ayah janganlah mencebik muka untuk bawa anak. Filem ini khusus untuk hiburan sekeluarga. Silap-silap si bapak yang terlebih excited. Haha

10. Makanan jangan beli banyak sangat. Anak kau tak sempat nak makan punyalah. Depa ternganga je sepanjang filem berlangsung. Teruja kemain.

Tahniah krew produksi Boboiboy Movie 2. Kalian memang layak untuk dipuji. Jika filem pertama boleh cecah kutipan 20 juta, aku fikir filem ini akan dapat 2 kali ganda dari kutipan filem pertama. Apatah lagi, tayangan serentak di 5 buah negara dan sama dengan tarikh lahir aku. Haha

Beli tiket awal ya. Cuti sekolah ni. Nanti duduk seat paling depan, mengamuk anak kau.

Selamat menonton!

Akhi Fairuz Al-Jengkawi
#TukangReviewFilem
#TukangCeramahBudakSekolah

XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: