After years...

Aku mulakan hari aku seawal pukul 5 hari ni untuk deko wedding cake kawan lama aku, yg since 1997 aku x jumpak, which mean dah 14 tahun.

Selasa lepas, Tim kol aku utk wedding cake adik dia, nk boh edible image. So mmg agak rush la sbb edible nk kena order.

Walopun aku bgn koi 5 pg, koi 6.30 mcm tu bbaru aku bole start deko, sbb melayan anak yg demam dan merap. badan anak sangat2 garing. Sereyau gak aku.

Siap deko koi 8.15 pg, terus aku siap2 nk ke Gurun untuk siapkan set meja makan pengantin. Sepatutnya set meja makan pengantin kami siapkan smlm, tp sbb smlm ujan lebat kat Gurun, kami decide utk siapkan set tu pg ni.


Aku bawak anak sama2 dgn motor dia. Spjg perjalanan anak lena, sib baik. Sampai gurun pun x la aktif, agak mandom untuk budak seaktif dia.

Dah siap set, anak x mau ikut aku balik. Dia nk ikut mak ayah balik, cuma nk amik motor bawak pi umah mak ayah. Aku turutkan sbb aku nk pi hantaq kek kat Tim.

Balik sampai  umah dah koi 11.30pg, aku bole terlelap setengah jam. Koi 12, aku siap dan gerak pi hantaq kek. Hepi sgt bole jumpak Tim, she never changed after 14 years, masih mesra dan cantik mcm dulu. Walopun dah anak 2 dan pregnant 3 bulan, dia tetap mcm Tim umur 16 tahun. ^_^...kalo nk banding dgn aku yg mcm kena tiup jd belon ni.

Kesian Tim, hari ni dia x sihat...terbaring ja on bed. X pa Tim, take care tau...banyakkan rehat.

kek adik Tim, Mira dengan Helmi
Tim nak simple ja, base mesti putih...so aku x campur la byk kaler...
tetiba aku perasan sendiri....muahahha
I love baking business, sbb dgn baking aku jumpak balik kwn2 aku. Khamis lepas aku jumpak, Yus....kawan aku yg abt 18 years lost contact. All because of FB and baking...Alhamdulillah...

Untuk anak dia yg baru abes periksa ujung tahun
Hari ni lepak ja kat umah mak, mak su mai umah...anak dok main dgn Aqiel. Berebut motor la...mandi kolam la...tp best part is...bila ujan lebat...dua2 org berebut lari masuk rumah macam kambing lari takut ujan. Muahahaha....bukan sekali tp 2 kali....anak oh anak

XOXO



0 comments: