Travelog : Intro Kota Kinabalu (19/7-22/7/2011)

19 Julai lepas, merupakan tarikh yg sgt2 aku dan suami tunggu. Tahun 2011 ni kami x bercuti ke mana-mana. Sekadar berjalan2 sekitarnya atau makan2 kenduri.

Plan nk ke KK datangnya daripada Aida dan Natrah. Disokong oleh Watty yg ke KK Nov lepas bersama keluarga suaminya.

Map of Kota Kinabalu

Aku xcited nk bg hubby dgn anak naik flight sebenarnya, walopun just tambang murah....janji sampai. Hehehe.

Tambang pergi balik KK, kami 3 beranak just around RM400. Aida satu family lak tambah lagi RM100 sbb baby Ayra. Kendian, mak dengan makcik Aida pun nk join jugak. Aku dgn hubby x kisah sangat...apa la sangat dgn mak Aida dan makcik dia. Mak dia pun dah bertahun2 aku kenai. Sempoi ja mak Aida ni.

Pastu aku dgn Aida decide nk gunakan tour guide yg family Watty gunakan. Aida yg contact dgn Pak Dollah diskas rega dengan schedule untuk our vacation. Asainya Pak Dollah quote dgn makan dan kami setuju. Tapi few months later, Pak Dollah come back dan mark-up price lg RM500 utk makan. Hangin la kami ni. Nk kansel, deposit dh bayaq...nnt burn lak. 1.5k gak tu.

So, last skali kami decide untuk exclude mkn, mkn kami setel sendiri.

Tuptup...Air Asia hantaq sms yg flight kami reschedule. Bkn delay tp dipercepatkan, flight balik pun sama.
Sepatutnya kami sampai KK mlm dan sampai balik sini pun mlm  jugak. Sepatutnya 19/7 tu tak plan cuti pun sbb flight mlm kan? Tp dah flight tukaq ke awai pagi...kena la amik cuti.

Hati berbunga2 nk pi cuti jgn cakaplah....mg ciwi gila...hahahaha

Mak ayah, adik, kakak satu family suma dah sampai Sabah. Cuma my small family ja yg belum.

Apa yg menarik di KK ya? Aku pun apa lagi...tanya ja PokCik Google....tgk sini la ya....antara yg aku jumpak dan menarik.


mlm sebelum bertolak

0 comments: