Hari penuh santai...

Pagi ni aku siapkan kek coklat moist dgn edible Upin Ipin untuk anak kak Rosita dari Lunas, deliver ke Pdg Serai koi 11.20pg, terlewat 10 minit dr masa yg dijanjikan sbb kami tersangkut kat Guar Lobak...orang buat jalan....sebelah2 saja bole lalu....tension gak waktu tersangkut tu sbb kastemer kena tunggu aku.

edible picnya mcm ni la....gambar kek x download  masuk PC lg
Lps deliver kek, kami terus menuju rumah adik aku  kat Seri Astana...ayah nk makan nasik umah dia sblm posa, which is hari saja weekend yg ada sbb isnin dah mula puasa...Insya-Allah.


Waktu OTW ke rumah Saiful, kami sempat tunggu potential kastemer utk khemah dan terus ke rumah Saiful untuk bincang.

Alhamdulillah...dealed untuk 20/11/2011. Jangan kata bulan november lambat lg...yg bulan disember pun dah ada org booking utk khemah. Jgn main2....heheheh

Mmg padi berat la lunch tadi....mak bwk sambai petai dgn gulai dear box, Saiful&Mila dgn bantuan mak siapkan tomyam (mmg gila byk bahan), ayam bakaq, ikan bakaq, daging bakaq dgn ayaq asam. Lupa lak...sambai udang...pergh...sedap...mmg kenyang gila.

Dah lama ayah dgn mak x mai makan nasik umah aku. Asik bwk makan kedai ja...hehehe...
Kalo x silap, last skali aku masak kat umah utk jamu tetamu Raya tahun lepas, waktu aku siapkan mee kari, rendang ayam, kek and so on. Pastu ilek pocik.

Dari rumah saiful aku dgn anak ikut ayah balik sg lalang, hubby balik rumah pastu kena pi cari kipas dinding nk pasang kat dapur...sian kan bini sorang ni. Kata sayang kan? Sayang kena la siapkan utk keselesaan isteri... hehehhe...

Lepas siap solat, si kecik ajak pi beli baju raya dia siap2. Ikut je la.... tujunya Central Square la pulak. balas keta ayah...sbb keta kami kan hubby pakai.


Tersangkut kat jem sblm sampai CS, slalunya aku amik jalan blkg nk pi pekan...tp sbb mak nk hantaq laundry karpet2 kat tmn ria...kena la ikut jalan biasa. Wrong timing lak.


Mana tak wrong timing, jalan tutup ketapi lalu...puas la jugak menunggu.

Dah sampai CS, nk masuk basement parking lak menunggu sampai more than 10 min. Sakit ati gak la...sbb nmpk keta kluaq byk tp org yg jaga car park CS x mo angkat kon. Nampak kenderaan yg berkepentingan saja depa angkat kon sat pastu letak balik. Aku nk kluaq dr lane tu x le...keta dok lalu tepi byk sgt. Grrrr....


Aku beli baju 3 helai dgn jeans selai dlm The Store central Square. Byk la gak sale dia.

Pastu pi Vincci...ada Sale gak...aku beli wedges sepasang...adik beli sandal sepasang....wedges aku sale 70% tinggai RM20.70...sandal dia sale 20% ja...belen lg RM44.10...adeh....2x rega kasut aku... mana aci ni.
Aku suka wedges yg aku beli sbb from kain jeans...plka dot dan ada riben....cam sweet ja....muahahah.
Actually, ada la a few yg aku berkenan...tp x mo tamak...x mo ikut nafsu sgt...nnt kasut x terpakai...rosak cam tu ja...pastu buang...bazir...bazir....

Singgah gak nk masuk HAJABA...tgk apa rupanya SALE kat Hajaba...kalo berbaloi bole la sambaq buat baju raya...bila masuk mmg ada yg berkenan tp memang bukan taraf aku la.


Aku akui material dia mmg cantik, seheelai blouse itam plain ja....cutting dan material mmg elok tp reganya x mampu aku....RM199, less 20%....baik x yah...yg 70% lak dah x byk choice....sbb dh ujung2 dh dia ckp. Mmg taraf aku kedai PEACE atau First Lady ja kot....itu ja yg murah dan fit dgn aku.
 

Balik pun cun2 ja masa....kalo lewat sket hangus la. Bila dh blk br tringat ayah pesan soh pi umah njang amik kerusi pengantin....ngehngehngeh....sowi la ayah....lupak....


Phew....letih....

mana la x letih...kat CS kena dukung anak lena.... kalo dgn hubby bole la jugak gilir dukung... xkan nk soh mak dukung lak.... heheheh.... ^_^

0 comments: