Juvana

Semalam aku layan JUVANA, mmg hari senin aku rajin layan JUVANA kat tv3. Bukan apa, cerita dia lain dr yg len. Bukan kisah cintan cintun...bukan kisah berebut harta tp pasai bebudak yg masuk sekolah pemulihan akhlak.


Aku suka cerita ni, reminder....jgn cepat salahkan bebudak dlm sekolah ni...mungkin depa x bersalah mungkin depa teraniaya.

Dua episod berturut2 sejak minggu lepas mula crita individual story pasai apa depa masuk skolah tu. Tp kisah smlm...mencuit hati aku...mcmana Haris menangis dgr debat antara Daim dgn budak baru (Fimi) dok berdebar dlm kelab debat pasai pembuangan baby.

Apa yg dipaparkan aku rasa, its really happen in this moern worlds. Most of parents cbuk dgn karier and happen not really take care of childrens.

Aku berdoa, jgn lah aku tergolong dlm golongan yang menternak anak tp biarlah yg mendidik anak. Dalam kesibukan mencari rezeki, jgn la sampai aku mengabaikan amanah yg dikurniakan kepada aku.

Sinopsis...


Drama ‘Juvana’ mengisahkan mengenai seorang remaja lelaki berusia 17 tahun yang tidak bersalah tetapi dia dimasukkan ke pusat pemulihan akhlak atas tuduhan membunuh ibunya dan juga teman lelaki ibunya. Walaupun hakikatnya dia tidak bersalah.
Bagus jugak ada Drama seperti‘Juvana’ ini, dapat  juga kita menyelami kisah kehidupan pesalah Juvana dan harap dari drama ini penonton dapat mengambil iktibar dengan paparan kisah kehidupan dalam watak-watak dalam siri drama Juvana ini.
Drama ini dibintangi oleh barisan para pelakon-pelakon handalan seperti Bront Palarae, Zahiril Adzim, Izreen Azminda, Irfan Roslan, Beto Kushairy, Kuswadinata dan Hariry.

0 comments: