Bersyukur

Lately ni aku kembali mendengar ERA waktu drive nk masuk opis. ERA sinonim dgn aku since 97, waktu tu aku nk amik SPM...ERA baru newbies.Aku jd pendengar setia ERA for years.

Tp lepas gandingan terbaik ERA, Krill and Kiran dipisahkan, ERA makin hilang bisa. Aku beralih ke Hotfm sbb Hotfm lebih fresh dgn Fara dan Faizal. I think I've listen to Hotfm abt 3 years and I changed to Suria. But I just stay abt years plus. Suria suka putarkan lagu yg sama berulang2kali. Kadang2 lagu yg sama ja tiap2 jam. Sampai nk fedap. Tambah2 lagu2 indon. Mmg ada lagu indon yg aku suka, tapi naik menyampah jugak la...kalo asik2 dgr lagu indon.

Aku dgr pagi ja, waktu deco kek pepagi ataupun waktu drive nk masuk opis. Kalo balik kerja aku suka dgr kuliah ustaz Shamsuri atau Ustaz Kazim sbb keta aku ada CD ja, xle masuk VCD.hhehehe

Mcm pg td, aku suka ayat2 Aznil selepas bg salam at 6a.m. Solat subuh 2 rakaat ja, jom kita tunaikan solat subuh berjemaah bersama2, pastu dia boh lagu...aku rasa dia pi solat kot dgn Ray dan Haniff.

Secondly, yg menarik perhatian aku, bila ada kata2 nasihat drp artis2.

Yg timbul tajuk bersyukur ni, sbb pesanan dr Amy Search dlm ERA. Lebey kurang mcm ni la pesanan dan ingatan dia, kita selalu merungut kerja byk la, susah la. Cuba anggap kerja tu sebahagian drp ibadat dan redha. Kita akan lebih susah kalo xdak apa nk buat.

Waktu first time dgr ayat2 Amy ni, aku igt ustaz mana la yg bg tazkirah pepagi, ghupanya Amy. Soft ja dgr dia ckp.

To apply to my life, hidup mmg sentiasa ada dugaannya. X kisahlah dlm personal life ataupun working life. Yg penting, kita sabar dan redha. Itu semua ujian Allah kepada kita. Mmg bercakap lebih mudah drp menghadapinya, semoga Allah memberikan kita kekuatan untuk menempuhi semua ujian yg disiapkan untuk kita. Semoga Allah menetapkan iman kita hingga ke akhir hayat dan kembali kepadaNya sebagai hamba yang beriman, insya-Allah.

Walopun aku dihambat dgn kekangan masa, tp alhamdulillah...aku sentiasa dilorongkan cara untuk mempermudahkan perjalanan hidup aku.

0 comments: