Alahai anak...

Dah lama aku x crita pasai si awang kecik, Muhammad Rayyan Hiwayat. Dah masuk 3 tahun ni, bukan takat mcm2 perangai, tp mcm2 akai ada.


Tp yg paling merisaukan, anak sangat addicted dgn kartun, especially BEN10. Bukan takat BEN10, rasanya suma kartun dia kenai. Selain tgk kartun the whole day, dia even sleep later than us. Sampai hubby terpaksa buat set timer TV dan kipas sblm masuk tidur, sbb kalo kami switch off waktu tu, mmg dia mengamuk smpi semua org x le tidoq. Adess..

Kalo kami nk watch TV pun, puas kena pujuk dulu. Kalo dak...mesti dia heret laptop suruh ON, so dia bole tgk CD atau youtube...can you see how advance they are? We're speechless...

Latest incident, kami lunch di dataran ikan bakar SP. Of course la aku suap anak dulu baru makan, sbb kalo dia mkn sendiri mmg bukan makan la...main ja lebey. kalo kita suap...satu pinggan nasik mmg abes. Alhamdulillah...aku suka sgt tgk dia mkn. Hubby mkn terus je la...waktu aku suap anak. Lps tu dia sound, Abah, abang hot la. Jom asyuk eta. Juk kit.

Aku tgk hubby dan hubby tgk aku. Nk renggah gelak pon ada. Selalu boleh main sampai peluh mcm mandi, ni panas sket pun ajak abah masuk kreta, nk ekon. Silap aku gak kot, slalu aku ckp...x mau la turun..panas. Dok dlm keta sejuk sket...tp tu pun kalo hubby turun pi kedai hardware ataupun kedai2 yg fragile dan mmg risiko kalo anak turun.



Day to day, anak-anak ni sangat cepat membesar dan belajaq. Pemakanan dan susu jugak penyumbang utama. Walopun rasa penat dgn 1 tin susu ISOMIL tiap minggu, tp bila kenangkan dia sesuai dgn susu tu...aku redho je la. hehehehe...Kesihatan anak dan tumbesaran anak lebih penting.

Kalo nk crita akai dia...mmg x pernah habes...hehehe...

0 comments: