Travelog - Cameron Highlands

Its been more than a week since our last jalan2 to Cameron Highland.

Bagi aku bercuti kali ni, walopun hanya 2D 1N, aku cukup puas walopun kami sampai petang. Why? Sebab kali ni, selain mak ayah, kami lengkap 5 beradik dgn 3 couples dan 4 cucu. What a complete family here. X pernah lagi bercuti selengkap ni. Selalunya mesti ada sorang dua yg tertinggal...Alhamdulillah... ^_^

14-1-2012

Kami bertolak dari Sungai Lalang pukul 11.30pg. Aku dengan anak tidoq umah mak ayah sebab mlm semlmnya kami siapkan meja makan pengantin kat umah BFF ayah dulu. Hubby lak, x daya nk patah balik mai tidoq umah mak ayah after finished his works ard 1a.m. Lagipun hubby nk hantar kereta untuk tukaq timing belt.

Alhamdulillah, perjalanan kami sangat lancar walopun hujan renyai2 di beberapa tempat, tp ianya x mengganggu perjalanan kami.

syokkan tgk awang kecik ni lena...siap peluk bantai lg...
Kami berenti lunch di Hentian R&R Bukit Gantang. Mak masak bihun goreng, nasik putih, sambai ika bilis, daging unta goreng (kawan aku Kak Yong yg bagi) dan ayam masak kicap.

Turun2 ja keta bau durian...alahai sedapnya. Sib baik ayah pun tringin...ada la can aku nk makan durian. Hahaha. Kami beli 2 bijik, RM14. Tapi sgt puas ati makan durian ni...sedaaaaaaaaaap sangat2.

sedap kan ayah? hehehe

budak tu merap sbb tgh syok tidoq kena mangkit


daging unta goreng kunyit

maktok melayan cucu yg banyak akai
Kami sampai CH dan terus ke Resort TM, Saiful dgn Kakak dah sampai lama sebelum kami. Saiful sampai hari sblmnya sbb family in law dia pun cuti2 di CH jugak. Kakak+family dgn acu dan pakcik sampai dlm koi 10pg...dah merata depa jalan dan check in dulu.

Kami sampai dlm koi 4.30 ptg. Masuk ja apartmen (amik 2 apartment-1 apartment 2 bilik), semua berkumpul dalam apartment kami (aku dok sekali dgn mak ayah, apartment 1 lg kakak dgn Saiful) untuk makan semua bekalan.










dah siap2 nk keluaq mkn
 Selain drp mknan yg mak masak, aku jugak bawak kek coklat moist dgn edible angry birds untuk anak2 dan muffin pisang coklat cips. Seronok sgt dgn suasana meriah. Lepas makan dan lepak2, semua balik bilik dan berehat...mandi2 untuk dinner.

Kami dinner di Glory78...menu utama stimbot. Aku rasa semua org enjoy makan  stimbot. AKu ja kurang enjoy sbb anak asik buat perangai...rasa nk luku pun ada gak...hehehehe....




















Tapi org mmg ramai gila kedai ni...sampai berdiri dulu tunggu org balik...sakan gak la kan.

Tapi hajat nk pi pasar mlm x kesampaian sbb habis makan....pasar mlm pun abes. Sepanjang dkt kedai mkn ja, 3 mainan anak beli...Grrrrrrrrrrrrrr

Dari kedai makan, kami pi apartmen yg in lawa Saiful duduk, sb Saiful tertinggal bakul susu anak dia. Semua org naik apartmen in law Saiful, tapi aku dan hubby dok dlm keta sbb anak lena...tu la...hyper sgt sblmnya.

Balik apartment...perut kenyang...apa lagi...masuk bilik...lena la...sejuk lak tu.

15-1-2012


Hari ni ujan dari pagi. Kakak dgn Baie keluaq pi beli breakfast dan aku sambung tidoq lepas subuh... hahaha. Banyak jugak yg depa beli. Tapi kakak bising jugak, sbb x byk kedai bukak untuk breakfast. Dia ckp suma org bukak lambat. Aku still remember, last visit dgn mak ayah kami breakfast nasik lemak kat MarryBrown sbb x jumpak kedai nk breakfast....hehehe.

Bila perut dah kenyang, masing2 siap berkemas untuk checkout. Lepas checkout, we have family photo session kat bawah. Slalunya kena tunggu raya...kali ni...yabedabedu...Aku igt nk pilih yg tercantik dan print untuk gantung kat umah mak ayah, gantikan pic lama yg dh obsolete tu sbb waktu tu ramai yg x dak...especially anak2 la.



tgk apa tu hubby?




wet....after raining



Keluarga besar, Haji Rejab ♥ Hajah Che Embon

Keluarga besar, Haji Rejab ♥ Hajah Che Embon

maktok...dia yg punya



Kami ke Kampung Taman Sedia...menikmati aiskrim stroberi yg sgt sedap...dengan stroberi coklat...yummy.






temptng huh?
 Tp bila mai part stroberi coklat, dia guna 1 stroberi utk celup dan jilat coklat berkali2....hahaha...










Tapi hubby x makan sbb dia x suka stroberi...anak? Anak sgt suka aiskrim stroberi.








I met someone I dont think I wanna meet there. Whatever....

AKu cuma beli 2 kotak stoberi. 1 kotak RM5.

From Ladang stroberi, kami ke kedai beli kaktus...mak borong gak kaktus...aku beli 6 kaktus. 3 utk MIL dan 3 untuk makndak...aku? Nehi. Anak? Masih dgn mainan....isk isk isk.





From there, we move to Kea Farm Stroberi...murah la sini kalo nk beli souvenir, fridge magnet, bantai...mcm2 la...with reasonable price compare to other place we went.


Again...anak buat perangai...grrrrrrrr.

From here, we went to another Kea Fram untuk beli sayur. Sebab ujan, aku tinggai dlm keta dgn anak2, untuk kami hubby yg turun pi beli...lalalalalala

Finished shopping vege, its time to have some hot tea...wallah...

:Last destination in CH is BOH Tea Farm. Jalan dah la sempit, jem lak tu. Yg adik aku Saiful agak poyo bila ckp nk pi cari jam yg Mila campak...feeling Ombak RIndu la tu...muahahaha

Waktu sampai anak lena...so half way hubby dukung naik atas. Sampai atas, sempat second session for family photos....sbb takut waktu balik ujan. SIb baik...mmg btoi...waktu balik ujan.




















We have our tea...sgt sejuk kat sini sbb ujan lebat. STranded jugak la kat sbb ujan lebat x le jalan turun.
Waktu aku dgn hubby dok shopping teh nk bwk balik, tetiba ja anak dalam jagaan pakcik meraung...meraung lama gila x berenti2. Ghupanya pakcik ugut dia...kalo dia buaih sgt pakcik nk buang dia dlm tong.

Dia hanya stop bila Pakcik pujuk dan janji x buang dia dlm tong...and we...HAHAHAHAHA.... baru tau pasai apa dia reyau sampai x mau berenti.

After turun dr BOH, we split...kakak terus balik KL dan kami 2 keta (kami dan Saiful) terus balik SP.


I am Bumblebee
Kami singgah solat di Petronas SImpg Pulai dan had our dinner kat Ipoh, Restoran Siam...Waritha. Alang2 dah mghrib..terus solat sekali dan straight home....





We reach home at 10p.m. Ayah balik rumah after sent us home.

Insya-Allah..ada rezeki..kita bercuti lagi...

Walopun kali ni pi CH kami x jalan2 sgt dan byk makan ja...but really enjoy sbb mcm yg aku kata...we have all there... ^_^

We'll meet again in travelog...KL or CH again? If ada rezeki dan kesempatan...mungkin Langkawi... ngehngehngeh...

Why CH again? Sbb hubby tringin nk bwk MIL ke CH sbb MIL x pernah ke CH. Sure, dear...insya-Allah we will...may be for her next besday???

XOXO



0 comments: