Happy Birthday Mak....

I dont wanna touch my busy day at the office. Let it be, work never end...never finish.

Aku merap maksu, nak makan nasi goreng dia. Lama x merap dia...sejak pindah dr kuarters, jarang aku merap dia. hehehehe...
Lagipun dia pun mak su pun gadoh lama x jumpak Ahmad Albab katanya... alahai.

Main sungguh anak kat umah mak su sambil ibu dgn abah dia sibuk memenuhkan perut sendiri. hehehehe...sedap nasik goreng mak su. Jenuh Aiman mengasuh. Ligat x ligat, sampai berdarah lidah sbb terjatuh. Sib baik reyau sat ja sebab ada iklan, kalo x...xtau la.

Maksu tanya, awat x bulat dah anak aku. Cemananya nk bulat budak byk akai tu, kalo ligatnya ngalahkan gasing / peluru.

Lama2 skali pi kuarters tringat masa dok kuarters dulu. Rumah kecik ja tp kami 2 tetap happy. Rumah lama kami x dak orang duduk. Blok tu kosong ja...sunyi sepi. Kuarters dah x heppening mcm dulu. Kami, Brie, Kak Pian, Mat Kabu dengan Tuan Satri suma dah pindah. Yang tinggal family maksu, long yang, baie dgn few more family.

I'll never forget our old house, itu rumah pertama yg kami duduk lepas kahwin 4 years back.
:)
Time goes but memory is remain.

Aku edit topik ni...

Sbb menantu bertuah sorang ni terlupa hari ni besday mak mentua yg ke53...sian mak mentua aku.


-Ni gambaq raya tahun lepas-

Happy besday mak, semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Sayang mak.
Sebagai menantu, aku bersyukur sgt dpt mak mentua yg baik mcm ni. Walaupun 10 tahun dah berlalu, aku rasa kebaikan mak pada aku dr hari ke hari mcm x terucap.


I love u, mak. Cuma walaupun dekat, kita jarang jumpak.

Mak mertua aku ni orangnya extremely active and busy. Mana dgn bisnes kain bajunya, dengan nk buat kebunnya lagi. Kadang2 10 kali balik pun belum tentu jumpak, sampai kena buat appointmnet la...hahahaha

Anak pulak, kalo balik mesti nak rabat tangga. xcited sgt sbb rumah kami x dak tangga. Nazuan (anak menakan) sayang sgt kat anak tp dia jeles bila suma pampered anak sbb sekali sekala balik sedangkan nazuan mak yg mengasuh. Cucu tok dengan wan tu.

Moga hidup keluarga besar kami sentiasa diberkati, bahagia dan dimurahkan rezeki selalu. Tiada bezanya keluarga mertua atau keluarga sendiri. Mereka tetap keluarga kita.

2 comments:

Heart said...

aku tau kenangan apa kat umah tu..muahahahaa :p

hijriah-hidayad-hiwayat said...

diam...diam sudah lah...
:P