Payday

Hari ni payday...ingatkan nk shopping. Tp x jadi. Patutnya hari ni, hari utk aku lepak2 dgn hubby dan anak. Tapi memandangkan hubby sibuk di loji sebab panel meletooop, aku dengan anak cargas balik sg lalang. Sampai kat umah, tgk umah kosong...jeng...jeng...mak tok mana nih?

Mesej wawan, tanya mana mak tok, sambil2 tu aku dengan anak main hon dlm keta. Terkujat mak dalam rumah dengaq hon, yela sepatutnya kami balik esok...tup..tup muncui hari ni... hehehehe Lepas lunch kami....aku, anak, mak, acu, tok cik dengan pak cik keluaq ronggeng.
Agenda pertama, kami pi nagoya. Makcik nk beli hapa ntah...sudahnya mak borong kain buat cadar untuk 5 bilik...pergh...sekali beli. Aku dengan boy dan anak, lepak atas kain kat ujung nagoya. x larat nk ikut depa sebab anak tidoq. Lepas nagoya, singgah bata sebab bata sale. Memandangkan anak terlupa pakai kasut, aku beli sandal bublblegummers. Kalo dulu, sapa ada kasut tu memang hebat ah...











Ikutkan lepas Bata kami nk terus pi Village Mall, tapi bila mak tengok kedai lelong kat stesen ketapi...teringin lak dia nk singgah. Ikut je la. Aku, boy dgn acu layan anak naik mainan yang kena boh duit 5 kupang. Punya la syok dia main sampai nk angkat pun tak mau. Dok pegang stereng mainan...hahahaha

Dari situ kami ke village mall. Mak tak pernah pi village mall sebab tu nk bawak. Dari satu kedai ke satu kedai...ada ja yang adik nk beli...kat f.o.s dia beli beg, kat tingkat bawah beli sandal dgn baju apa ntah. Aku dengan anak x beli hapa pun...jd drebar ja.

Balik umah pun dah lewat sbb nk ujan. Selalunya koi 4.30 kami dah nk balik tp hari ni koi 7.05 baru start enjin. La ni hubby dok siap2 nk pi ceramah DSAI dgn Ustaz Azizan kat Bukit Selambau dengan kengkawan dia. Tinggalla aku dengan anak yang dah lena...

0 comments: