Berbuka 1 Ramadhan, Sahur 2 Ramadhan...anak oh anak

Semalam, balik kerja aku plan nk singgah pasar awam kat pdg serai utk cari bahan nk masak sahur. Sampai kat sg seluang Izati kol bgtau anak jatuh, tangan dia sakit and he keep crying non-stop. Only stop when he sleep, but its only for a while. Same hand...right hand. Same spot.

Aku pun kelam kabut, x singgah memana dah terus amik anak rush nk ligan klinik Akram. Kol hubby x angkat, sms x reply.Mesti atas motor nk pi pasar ramdhan.

Alhamdulillah...waktu aku sampai klinik masih bukak. Doktor ckp...its ok...terseliuh ja. Pi cari org urut, insya-Allah ok balik.

Hangatnya aku, bila doktor tanya anak, sakit ka dak...muka brutal ja jwb...x sakit. Macho ja nampak. Kluaq ja bilik doktor, ibu...abg akit...oktor egang uat....

Apa aku nk buat kat budak kecik ni? Aku garu kepala ja la.

Balik umah, masak nasik pakai beras wangi keladi. Dah rupa nasik dagang campuq beras pulut itam lak. Tp mmg sedap la.

Hubby sampai umah, org dok azan dah. Aku tanya awat lambat. Dia ckp koi 6+ br kluaq pi pasar Ramadhan, sbb td sibuk dok pasang lampu kat surau kalo x silap la.

Menu berbuka kami, popi basah, murtabak dgn sup daging, limpa masak pedas dgn daging masak apa ntah... itam tp mcm rendang....tp sedap gak...cuma limpa ja yg kureng sket rasanya.

Anak dlm sakit tu bole abes nasi dgn sup 2 mangkuk...kira ok la tu kan?

Mlm smlm lak hubby kena jaga rukun tetangga, not to disturb sbb nk lena...aku ckp kat dia kita shur je la apa yg ada.

Bangun dgn tidur yg x cukup sbb anak asik nangis tangan sakit, aku bangun dgn mamai mamai buat sambai telur, ikan termenung goreng dan masak asam ikan bilis.

hubby dah amik ikan dgn telur sambai bahagian dia...heheheh ^_^
Hari ni aku masuk half day sbb bwk anak pi ngurut kat Makcik Siah kat Terat Batu. Makcik Siah ni mak kepada customer hubby, hubby buat wiring rumah Zam ni kat Sidam.

Rupanya Makcik Siah ni mmg mengurut org, siap boh schedule kat luaq umah lagi waktu rawatan. Alhamdulillah, anak lepas urut terus senyum siap buat five dgn aku lagi.

Mak tok dgn wawan jgn risau na...Ayyan dah ok...dah senyum sengih dah. ^_^


Tunggu hubby mai amik sbb td dia hantaq lps pi ngurut anak.

0 comments: