Apa nk buat ni?

Hangin aku dgn system ni. Dr senin melarat ke rabu...x ok2 jugak. Asik down ja...cemana nk keja ni? Org yg posa, system lak yg down...isk...isk...isk.... SUma keja sangkut.


I am damn sleepy right now. Bukannya berjaga atau kerja teruk pun smlm. Smlm blk bukak posa umah MIL sbb hubby nk balik hantar brg utk MIL start meniaga pasar ramadhan hari ni.




Dok umah MIL pun lepak ja waktu org pi terawih. Belum koi 12 aku dah gol. Pagi tadi pun aku bukan masak sgt sbb brg basah x sempat beli smlm. Hr ni wajib pi beli, kalo dak soq esok pakai makan nasik dgn ikan terubuk masin je la. Apapun tadak.

pic from pakcik Google
Smlm layan Ana Lulu.  Jarang aku layan Ana Lulu. Dah x dak apa aku layan jela. Abes Ana Lulu, aku sibuk layan anak main, pastu terus layan Ramadhan Terakhir. Macam menarik ja untuk aku tersu layan di episod2 lain.

  

Ramadan Terakhir mengisahkan Hisham seorang usahawan yang berjaya berusaha membimbing isteri dan anak-anaknya untuk kembali ke jalan yang benar di sisi agama Islam. Dia disahkan mengidap kanser kronik dan mempu untuk bertahan beberapa bulan saja lalu bertekad untuk membetulkan semula haluan hidup beliau yang begitu tercemar dengan pelbagai dosa sepanjang hidupnya.
Perubahannya itu telah dipandang sinis isterinya Mazni yang terus hanyut dibuai keenakan dan keseronokan. Apa lebih menyedihkan, anak lelaki mereka Daniel turut melakukan pergaulan dan perlakuan tanpa batas bersama teman wanitanya Rossa.
Pada masa yang sama Hisham sering bermimpi didatangi seorang wanita yang dikenali bernama Khadijah yang telah meninggal dunia. Kak Hawa, pembantu rumah mereka pula memutuskan untuk menamatkan perkhidmatannya. Kekosongan itu pula bakal di isi Sakinah seorang gadis bertudung, lemah lembut dan kukuh didikan agamanya. Pengambilan Sakinah sebagai pembantu rumah baru juga adalah satu agenda tersirat Hisham dalam melaksanakan misi kekeluargaannya. Siapakah sebenarnya Sakinah? Apakah maksud sebenar di sebalik kehadiran Khadijah dalam mimpi Hisham?
Aku tringat crita bulan posa tahun lepas, Syurgamu Ramadhan yg sedih gila. AKu ada cover pasai crita ni tahun lepas. Tgk sini je la...malas nk naip bebanyak.



Not to forget, last Sunday...aku berjaya pujuk hubby utk temankan aku tgk final chapter of Harry Potter. Cabarannya, nk menangani si kecik yg cepat bosan bila ckp2 tanpa action. Bila mai part lawan, segaq ja mata dia.



Pertama kali dlm sejarah, aku kena kluaq pi beli another large popcorn sbb anak mengamuk nk popcorn lagi dan siap x mo bg hubby pegang sbb popcorn first hubby yg abeskan. Alahai anak....

0 comments: