KWSP oh KWSP...

Hari Selasa lepas, memandangkan aku masih cuti tahun baru....aku ajak hubby pi check penama kat KWSP sbb dah few times aku received email mengatakan penama akan hilang after few years dan kalo celah tu kita mati... duit akan masuk ke amanah raya sbb xdak penama...pastu amanah raya akan caj 10% dr jumlah duit kita. Banyak tu...

Sampai ja...amik no...aku dgn hubby dpt nombor dan kaunter sebelah menyebelah. Tetiba aku dgr org kwsp ckp hubby x dak penama...jeng...jeng...jeng...aku expect...aku punya pun kompom x dak penama. In few second...aku pun x dak penama...dia ckp kami x pernah apdet penama. Serentak kami ckp...2x dah kami apdet penama...depa tanya kat mana...kami jawab la...kat sini la...mana lagi... org kwsp diam ja.

Pastu dia bg borang utk apdet penama...kami pun isi terus dan apdet. Kali ni depa bg copy penama yg depa apdet. So, in next 3 years...insya-Allah kalo dipanjangkan umur...kami nk pi check penama dan bawak copy tu skali. Kalo ilang jugak...x tau la nk kata apa. Suspicious become reality...ada komplot ka? Lain la kalo KWSP cakap...in every x years, kena mai apdet penama...itu lain la...ni without any notice... apa da....



Blogger Templates
Blogger Templates

2 comments:

Mama Adriana said...

KWSP SP sangat la crowded and xmesra alam...:(

ibuRayy4n said...

aku pi hr selasa...hr org keja tp kita cuti..sib baik dpt yg mesra alam...