Hari2 nk balik keja awai...

Tiap2 hari aku masuk keja dengan azam, hari ni aku nk balik awai. Tiap pagi, itulah azam aku....but at the end, paling awai aku sampai umah koi 8.30mlm. Itu paling awai la.

Macam hr ni pun aku x terkecuali dgn azam yg serupa. Balik smlm sampai umah koi 12.15 tgh mlm, terus buat tiramisu utk BFF aku, Aida...besday dia hari ni. Alhamdulillah that tiramisu turn to taste very nice (syok sendiri, rasa cm eskrem). Aku masuk tidoq around koi 2 pagi.

Koi 5 pagi alam kejut (ayah la), bangun mamai2...kemas2 rumah apa yg patut. Baru kemas, aku dah terlena balik kat depan...hahahaha...letih sgt bdn tu.

Macamana la nk blk awai, dr koi 3ptg td ada marathon meeting sampai koi 6ptg. Adeh...sibuk mengalahkan bini PM lak. Keja x pernah berkurang...bertambah ada la...sib baik ada yg tolong...tp tto jugak bertambah. Mcmana aku nk arrange lagi?

Ni pun dok tagak nk balik...nk balik sidai baju basuh pg tadi. On mesin...tinggai mai keja...sib baik mesin automatik.

Tp hubby cakap, pelik gak aku ni. Bila buat kek...deko kek...xcited ja...padahai balik keja nmpk letih gila. Aku jwb la...keja letih sbb kita buat pasai tanggungjawab dan cari rezeki...banyak...letih dan sometimes less satisfaction.

Kek, baking ni...keja yg aku minat...mcmana letih pun...aku ttp rasa xcited sbb tiap2 hari aku blajaq benda baru. Itulah beza minat dan bukan minat. Doa aku, satu hari aku bolehj jadikan minat aku sbg punca rezeki aku...mana tau...insya-Allah....hehehehe

x mo bebel bebanyak...nk siapkan keja sket lagi pastu nk cargas balik...dah nk maghrib dah pun...

reminder : Abes 2 project ni (start production), insya-Allah idup aku akan kembali damai...hehehe
Sabaq...x lama dah...hehehe...cant wait raya cina...sbb nk cuti pjg....hehehehe...

Blogger Templates
Blogger Templates

0 comments: