Bersyukur...

Dah lama aku x mengadap lappy dan meluangkan masa aku untuk mengarang yg betul2 mengarang. Masa yg kian pantas berlalu buatkan aku x punya byk masa senggang. Jika ada, selain mahu kualiti time dgn anak dan hubby...aku juga nk punya masa meluruskan pinggang dan bersantai dgn TV (tu pun kalo boleh berebut dgn anak....hehehehe).

Namun, syukur alhamdulillah...nikmat Allah kepada aku dan keluarga tidak ternilai. Andai kata ada masa yg kesempitan, bg aku...wajar kita renungkan masa yang kita sgt2 dilapangkan. Bersyukur itu lebih baik drp mengeluh. Bersyukur mengajar kita lebih menghargai.

Awat aku tiba2 ckp tentang bersyukur? Sebabnya? Biarlah rahsia. Cuma seandainya dia membaca...aku harap dia mengerti...bertahun mendengar sungutan demi sungutan yang lahir dr mulutnya sehinggalah dipenuhi baru2 ni permintaannya oleh pihak yg bertanggungjawab, aku pikirkan sungutan itu akan berakhir...tp diringi pula dgn..."alah mana cukup".

Kawan, bersyukurlah dgn apa yg kita ada. Mmg, hari ke hari keja kita mmg makin bertambah....naik atau tidak... keja tetap keja. Apakah hang lupa...keja juga satu ibadah? Sebagai kawan....aku sayang pada hang.
Aku akui, dgn ekonomi la...mmg suma org terasa sempit...tp kalo dibandingkan kita dgn operator2 kat bawah tu...rasanya kita masih baik kan?

Buat ingatan diri sendiri, setiap yg berlaku ada hikmahnya. Cuma cara kita menanganinya membantu kita mengharungi hidup. Setiap kehidupan ada masalahnya sendiri, cuma jangan kita bandingkan hidup kita dgn org yg lebih baik...cuba bandingkan hidup kita dgn orang yg lebih susah. Pasti kita akan mengerti akan erti bersyukur.

Insya-Allah....renung-renungkan la...

Blogger Templates
Blogger Templates

1 comments:

Marie said...

i'm totally agreed..bersyukurlah dengan apa yang kita dapat hari ni sebab semuanya datang dari Allah. Banyak atau sikit, cepat atau lambat semuanya rezeki..yang penting rezeki untuk kita masih ada..'Alhamdulillah'