Kehidupan

Malam ni akan bermulanya Ramadhan, bulan yang penuh berkat dan juga bulan beribadat. Sewajarnya, bulan ni bakal menjadikan manusia sebagai hamba Allah yang lebih baik dan terus menjadikan ummat yang baik.

Dalam menjalani hidup sehari-hari, pasti akan ada salah silapnya kita. Dalam sedar atau tidak, kita mungkin(pasti) ada mengguriskan hati orang lain. Dalam tawa kita, kita mungkin menyebabkan orang lain menangis. Dalam sendu kita mungkin ada yang tertawa. Apapun, aku cuma mengharapkan satu permulaan dan kehidupan yang baik tanpa niat untuk menyakitkan hati sesapa.

Jika ada yang terguris, terluka atau termakan hati dek insan yang bernama Nurhijriah binti Mohd Rejab, ampun dan maaf dipinta. Jika perlu bersemuka untuk meleraikan segala kekusutan, kita berjumpa. Itu lebih baik drp memendam perasaan dan drp berperasangka yang bukan2. Kadang2, x semua yg kita dengar adalah benar (baik mahupun buruk).

Dengan penuh rendah diri, Selamat Berpuasa di bulan Ramadhan dan maafkan segala salah silap saya. Kalau terhutang (terlupa) jangan malu menuntut.

Hidup kita teramat singkat dan masa berlalu kian pantas...dengan kehidupan yang serba mencabar, kita sering alpa. Andai teralpa, sudilah kiranya mengingatkan sesama kita.

Kita bukan manusia yang sempurna tapi janganlah menjadikan ketidaksempurnaan kita sebagai alasan untuk melakukan kesilapan. Andai adanya silap, ia perlu menjadi guru yang terbaik untuk kita meneruskan hidup.

Hidup bagaikan roda yang sentiasa berputar, di atas ataupun di bawah, kita tetap hamba Allah yang menumpang di bumi yang Maha Esa lagi Maha Berkuasa. Hanya iman dan taqwa yang bakal membezakan dan menjadi bekal buat kita.

=)

0 comments: