Long weekend...

Feel like to write so many think, tp bila online...asik dgn FB dan donload Detective Conan untuk anak abes lupa nk update blog...hehehe

Jumaat lepas, aku amik emergency leave sbb koi 4.30 pg anak tetiba ja mula muntah. Masa kami tidoq koi 2 pg tu anak ok lg...dia dok tgk kartun sambil tunggu aku buat apam dot2 untuk kak Hanie. Masa dia muntah mula2 tu...mmg byk dia muntah tp...dia masih bole gelak masa aku basuh mulut dia. Few more minutes later dia muntah lagi. Muka dah lain...kali ke3, ke 4 and so on..he started cry. Sakit perut...he yelled...ye la apa pun x kluaq dah. Badan anak pun dah mula panas.

Every time dia minum ayaq...few minutes later dia muntah...sampai naik lembik. Abes la katil...comforter... cadar...bantai...semua kena muntah...mmg dobi besar-besaran la aku. He cried, x bg aku pi keja sbb dia nk ibu. Memandangkan keja x la byk sgt la ni kat opis...aku kol Hadi bgtau EL la. Pastu kol abg Nik mintak singgah umah aku OTW ke opis untuk tolong deliverkan apam dot2 untuk kak Hani. Alhamdulillah...semuanya dipermudahkan.

Petangnya, mak ayah mai tgk cucu sorang ni. Anak insist nk ikut, hubby bg la green light. After mak ayah balik... hubby ckp...kalo nk blk tidoq umah mak ayah...its ok...sbb kesiankan aku nk pi amik malam tu...sok pg2 nk balik sana lg sbb ada job nk setting set meja mkn pengantin kat Merbok.

Aku ada org nk amik kek pg esoknya. Aku contact both customer, depa ckp...depa bole ja pickup petang sbb majlisnya malam. Alhamdulillah...aku siapkan apa yg bole...dan balik umah mak ayah...tidoq sana... tinggai hubby saja kat umah.

Pagi2 soknya mak buatkan pulut dgn sambai ikan bilis yg dah lama aku nk makan...yummy...sedap sgt2. Job berjalan lancar sbb anak lena dlm keta...hahaha...anak masih x sihat...mcm tu la.



Balik dr setting meja mkn pengantin, aku balik umah dan continue dengan deko both cake. Alhamdulillah...both cake siap on time.

Abes ja org mai amik cake...aku pengsan jap...sambil ank tgk kartun....

Apa yg memeningkan kepala aku...ank x mau makan sbb dia ckp nnt dia muntah lagi...huhuhuhu....

Hari ahad on Malaysia day, balik kg pinang sbb ada buat ala2 open house la sket...tp bz dok menggoreng dgn maksu kat dapur...lupa nk snap even a single pic...hehehe

Semalam...aku lak demam....mmg lemah selemahnya badan...anak yg dah bertambah sihat pulak buli aku...adoiii...anak sorang ni....hehehe...

XOXO



0 comments: