Makkah dan Madinah


Bila tgk picas member skolah rendah aku yg la dok gheja di Riyadh...aku rasa sangat sedih. Bukan sedih sebab dia  dok jauh. Sedih sbb aku belum berpeluang menjejakkan kaki ke bumi Makkah dan Madinah sebagaimana dia. Berada di Riyadh, kak yong berpeluang menjejakkan kaki ke bumi Makkah dan Madinah.

Alhamdulillah, itu rezeki kak yong. Rezeki aku? Huallahualam. Aku ada cakap kat hubby, abang meniaga elok2 tau. Simpan duit elok2, kalo ada rezeki kita insya-Allah.


Aku teringin sangat nk mengerjakan umrah dan kalo boleh aku nak sangat kerjakan haji sementara umur masih muda (30an muda la lagi kan). Aku jeles bila adik2 aku berpeluang tunaikan umrah seawal usia belasan tahun. Itu rezeki depa, walau mcmana caranya...itulah namanya rezeki.

Moga Allah memperkenankan doa aku, untuk bersama-sama insan2 yang aku kasihi menjejakkan kaki ke bumi karamah itu. Insya-Allah.


Buat masala...itu la antara harapan aku.

0 comments: