Islam itu Indah...setiap hukum pasti ada hikmahnya...



Recently, I've been asked untuk tumpang oleh seorang lelaki yang jugak suami orang. That guy nak tumpang aku balik sebab kereta dia ada masalah. I know that guy and my opismet for years just recently we close due to business need...not more than that.

He look at me weird when I told him, NO. Even yes, I will use the same road but I cant let him in a car alone with myself. He not my mahram dan perlakuan itu boleh mengundang fitnah sedangkan setiap hari aku berdoa agar dijauhkan daripada fitnah dan syak wasangka.

Kalo bukan kerana hukum, dah lama aku tumpang abang Nik mai kerja hari2. Dia mmg lalu depan umah aku nk pi keja. Tp...hukum tetap hukum....renung2kanlah...

Dlm dunia moden la ni, tanpa kita sedaq kita memandang mudah semua benda ni. Aku bukan seorang yg ALIM dan bukan juga seorang yang tinggi ilmu agama apatah lg seorang yg sempurna, tp x salah kalo kita saling igt mengingati.

0 comments: