Kerana seorang lelaki....

Boleh dikatakan setiap Khamis aku akan layan crita ni di TV. Aku x layan suma jenis crita seram, lepas KEKASIH ku SERU, ni lah siri seram yg aku follow.

Tp kesimpulan yang aku dpt selain drp semua perlakuan yg menjurus ke sesatnya anak2 Adam, puncanya hanya kerana seorang lelaki.

Suria (lakonan Fauziah Ghous) yg gilakan hubby BFF sendiri, sampai sanggup bomohkan BFF dan guna2kan Zahid (Ady Putra). Sabrina (Eja) yg menggunakan ajaran Ramona (Raja Nurbaizura) yg kononnya nk menolong memikat balik suami yg semakin gilakan Suria.

Tanpa sedar, semua percaturan awal Iblis laknatullah adalah melalui Suria. Semuanya telah diatur dan manusia terpesong dgn kehendak sendiri dan terjerumus ke dalam rancangan licik iblis laknatullah.

Bagus diambil sebagai pengajaran, tiada apa ajaran yang sempurna selain kembali kepadaNya, bukannya menggunakan ajaran ataupun mantera yg ntahapahapantah.

Moga dijauhkan kaum keluarga dan sahabat handai drp godaan iblis laknatullah, berikan lah kami kekuatan dan keteguhan iman untuk melawan godaan iblis laknatullah.



mantera anjasmoro tv3 download lagu tema mediafire 4shared

'Mantera Anjasmoro' Air Rebusan Seluar Suami Dipuja 
Para pelakon 'Mantera Anjasmoro'.
PETALING JAYA: Drama terbaru Mantera Anjasmoro di TV3 lebih banyak menampilkan adegan suspens dan permainan emosi berbanding paparan makhluk halus atau hantu secara terbuka.
Drama 13 episod lakonan pelakon Sharifah Shahriza (Eja), Adi Putra, Fouziah Gous dan Raja Norbaizura itu akan disiarkan mulai 3 Mac ini, setiap Khamis, pukul 9.30 malam.

Turut berlakon dalam drama arahan Aidilfitri Mohamad Yunos dan terbitan Nor Aliah Lee itu adalah Mohd Hafidzuddin Fadzil, Hamidah Wahab dan Aripah Damanhuri.

"Kelainan drama ini adalah metafora amalan ilmu Jawa kawi apabila seseorang itu terdesak kerana ia menceritakan tentang wanita yang menggunakan 'pendamping' untuk mengekalkan kecantikan dan menaklukisuaminya.

"Si isteri sanggup merebus seluar pendek suaminya dan kemudian air rebusan itu dipuja sebelum diberikan kepada suami untuk diminum.

"Selain itu, drama ini akan memaparkan visual grafik yang cantik seperti 56 syot menggunakan imej janaan komputer (CGI) dan menunjukkan muka sebenar Sabrina selepas mengamalkan ilmu tersebut," kata Aidilfitri dalam satu sidang media di Garden Cafe, One Utama, di sini, Selasa.

Menurutnya, nama Mantera Anjasmoro itu diambil sempena nama Ratu Anjasmoro berasal dari Keraton mengamalkan ilmu jahat yang melibatkan serapah dan makhluk halus.

"Drama ini merupakan drama seram pertama arahan saya kerana sebelum ini saya lebih banyak mengarah drama dan filem aksi iaitu Bionik, Ejen 106 dan Klip 3GP.

"Jadi apabila penerbit menawarkan cerita ini terus saya menerimanya sekadar untuk mencuba.

"Idea dan konsep asal cerita ini adalah daripada saya sendiri manakala skripnya ditulis oleh Sofia Aliza.

"Saya menjalankan kajian tentang amalan ini pada Jun tahun lalu sebelum melakukan penggambaran di sebuah rumah lama di Ampang," ujarnya lagi.

Drama ini menampilkan Adi Putra sebagai Zahid dan Eja sebagai Sabrina, isteri kepada Zahid.

Mereka merupakan pasangan suami isteri yang berjaya dalam karier masing-masing.

Malangnya selepas beberapa tahun berkahwin, mereka masih belum dikurniakan anak dan hubungan menjadi dingin sehingga Sabrina tidak sedar suaminya menjalinkan hubungan dengan rakan sekerja Sabrina iaitu Suria (Fouziah Gous).

Pada suatu hari, Sabrina didatangi oleh wanita bernama Ramona (Raja Norbaizura) dan dia sering terpukau dengan wanita itu yang kononnya pemilik salun kecantikan.


0 comments: