Syukur Alhamdulillah

Syukur Alhamdulillah, Allah masih panjangkan umur aku hari ni.

Aku mulakan hari dengan perfect, keluar rumah dengan kaki kanan...hug and kiss the hubby and start the car.

But, its not end of the story. Tak sampai 1 kilometer dr rumah, aku nyaris accident dengan sebijik kereta iswara ungu yang bodoh a.k.a bangang gila sebab ptg 4 bijik lori panjang di selekoh berbukit yg mmg x le nampak kereta depan. I've no choice but to elak. Sebab kalo x elak, kami akan bertembung depan dengan depan dlm jarang yg aku rasa x sampai 2 meter. Bila berlanggar, possibility utk kereta aku terhempas ke sebelah lori teramat tinggi. Bukan aku ja akan jd mangsa tp my little hero yang baru setahun lebih tgk dunia.

I almost hit 1 tembok. Ketaq 1 bdn. Bila dah reda sikit ketaq, aku call hubby yg baru nk kluaq rumah and kluaq keta tgk jarak kereta dgn tembok. Allahuakbar, ternyata Allah masih sygkan aku dengan anak. Jarak antara depan kereta dengan tembok, x sampai 1 inci pun. I'm really crying...if not, I will not able to tell you this story and may be I cant hug my parents when they back from umrah tomorrow.

The stupid car, not even stop malah lagi perderas...lari. Kalo dia berenti or jd apa2, mmg sah2 dia kena sbb situ double line.

Hubby pun cuak jugak bila jd mcm tu. Tetambah lagi, tembok tu dah byk makan orang sebab byk transport yg bodoh mcm driver kereta tu.

Huh...kita dah cuba yg terbaik...tp selalu menjadi mangsa manusia rakus lain...

hm....

1 comments:

Ana Syanaz said...

fuh selamat,,Allah msh sygkn kta,,
BTW arini our parents blk dr umrah kan,,hihi,,nk blk aloq staq,,yezzaaa,,jomzzz