Tell Me What You Saw





Aku layan crita ni earlier than Flower of Evil. But, suddenly...tengah break from workshop... Terasa nak post review series ni 🤣.

Cerita ni... No love storyline between hero dan heroin... So... If you looking from romance series...this is not your genre. Hahahaa

Ini cerita detektif dan thriller serial killer. Pembunuh bersiri gula2 pudina. Sebab di setiap pembunuhan akan ada mint candy. Heroin crita ni nama Choi Soo Young, minah ni ada kelebihan lebih kurang photographic memory. Hero pulak profiler mcm criminal minds tu.

Ini perjalanan Choi Soo Young mencari orang yang langgar lari mak dia 20 tahun dulu. Dan jugak pencarian Oh Hyun Jae (hero) mencari serial killer yang Bunuh tunang dia.

Cerita ni sangat menarik bagi aku sebab x terganggu love scene between leads. Hahaha... Selain tu, di tunjuk kan jugak hubungan akrab antara Soo Young dengan bapaknya yang bisu.. Siap guna bahasa isyarat. Aku suka.

Plot by plot sangat menarik. Soo Young from detektif kampung ke pasukan khas dengan bantuan dan didikan Oh Hyun Jae yang mempergunakan kelebihan Soo Young. Depa saling melengkapi untuk selesaikan masalah.

Tapi... Plot twist yang memang meletop... Hang x bole sangka serial killer sebenarnya, sebab memang pandai betoi depa plot twist. Kalo hngpa bole teka dr awai.... Memang terer la.

1 lagi yg aku suka... Ada 1 quote dan persoalan...masa kecik killer pernah tanya Oh Hyun Jae (OHJ) 

Killer : Why criminal kills?
OHJ relays the story of scorpion and frog. Which is nature instinct of scorpio as a killer will kill frog.
Thus, killer make his own assumptions and conclusions "this is how I was born". Bole lagu tu? 

Cerita dan kes yang berkait antara satu sama lain... Sangat best dan mind blowing bagi aku.

Worth watching bg aku. Penat la nk taip. Masa rehat dah abih 😅

#nurhijriahandkdrama

XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: