Cyber bully from Minister to a student

 
shame on you...menteri memang selalu bodoh kan... grrrr
pls do research before speak la pak menteri... this is cyber bully from a minister to a student
 
 





Mari kita tengok antara adik Vevenoah dengan timbalan menteri komunikasi abang Zahidi.
Vevenoah Mosibin, 18 tahun, pelajar program Sains Asasi UMS, berasal dari Pitas. Seorang bekas pelajar cermerlang daripada sekolah MRSM, Sandakan.
Telah menduduki peperiksaan atas talian bagi program Sains Asasi  UMS sewaktu PKP pada Jun lalu dengan membina sebuah kem di atas pokok, kerana signal Internet di kawasan tempat dia tinggal sangat lemah.
Beberapa hari yang lalu, timbalan menteri abang Zahidi telah berhujah dengan menyatakan infomasi tidak benar di dewan negara bagi membalas pertanyaan Datuk Don Mojuntin mengenai status  National Fiberisation and Connectivity Plan (NFCP). Plan tersebut sepatutnya untuk meningkatkan liputan internet bergerak yang akan memberi banyak manfaat kepada orang-orang di luar bandar di Sabah termasuk Veveonah Mosibin.
Namun si abang Zahidi telah salah faham (atau kurang tidur pada malam sebelum nya).. (mungkinlah.. Atau ada sebab lain..) dan telah menjawab soalan Datuk Don dengan menuduh bahawa adik Veve kita, sebagai seorang YouTuber yang hanya mahukan banyak viewer. Si Zahidi juga telah menggunakan tuduhan yang Veve ini seorang 'penipu' yangmana, menurut beliau Veve tidak ada peperiksaan pada hari tersebut. Abang Zahidi berkata, Veve sengaja mereka isu tersebut kerana hanya hendak meraih perhatian untuk mendapatkan ramai viewers.
Padahal memang pada hari tersebut Veve memang mempunyai peperiksaan dan ini telah disahkan oleh pihak universiti serta pensyarahnya, serta kawan-kawan sekelasnya.
Ramai pihak telah tampil untuk menyokong Veve, termasuklah bekas guru-gurunya di sekolah lama. Begitu juga kawan-kawan seuniversitinya.
Ok, let us see siapa abang Zahidi ini. Berumur 59 tahun dan menurut sumber Google, beliau mempunyai diploma dalam bidang Public Administration daripada ITM (now UiTM), serta Masters degree in Political Science daripada Irish University dan MBA daripada Northern California Global University (check this out guys.. Both universities.... Surprise surprise 😲
😲)
So, guys.. Adakah kita masih akan menerima penghinaan sebegini rupa daripada mereka terhadap anak-anak muda kita. Adakah kita akan membiarkan perkara ini terus berkekalan begini selama-lamanya. Sabah merupakan negeri yang kaya pada suatu ketika dahulu, namun kita merupakan negeri termiskin pada waktu ini.
Fikir-fikirlah.. Maruah kita, anak-anak kita, tanah kita, masa depan kita....
Sanggupkah kita akan terus dipermalukan di mata umum, di tanah air kita sendiri? Jawapannya hanya pada diri kita sendiri..
Sumber gambar : Google, Twitter, Facebook
XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: