Travelog : Muzium Negara (Mac 18, 2018)

Me and muzium?

Anak  pun memang dah suka. Bila lama tak jelajah muzium....anak akan tanya....Ibu, kita tak pi mana2 muzium ka? Hihihihihi

Lepas pi Pameran Kartun & Kita kat Muzium Negara, takkan tak masuk dalam Muzium Negara.
Acu still with us. Tatau la dia nak pi jumpak kawan dia pukul berapa.












I never get enough of Muzium. Tapi, kami cuma sempat untuk explore dalam Muzium saja. Tak sempat nak masuk Muzium Kraf kat area parking.








Hat ni dekat ja....tu pun x sempat bawak anak pi lagi. I will one day. Insya-Allah





Aku sangat suka senibina dan ukiran yang macam ni. I wish 1 day, ada rezeki aku untuk own something like this, maksud aku....have money to deco and make my house like a bali resort or istana lama. It will be great and nice.


Cantik kan?


Husband mesti suka ukiran Naga dia. He always loves dragon.









Hang Tuah sentiasa disanjung. Tapi....aku fan Hang Jebat. May be sebab aku jenis rebel kot. hahahahaha
















Terbayang....susahnya capal or kasut orang dulu-dulu, selesakah?



















After finished reading this....Anak tanya, habis tu....orang Melayu main mercun sebab apa?
Ibu nak jawab apa? Hmmm.....
















It took me about 10 minutes untuk cerita dan terangkan about Kapal Korek pada anak.
This kapal korek sangat menarik minat dia. I wonder why....hm...




I have save my battery sebab kereta Acu ada masalah dengan point untuk caj handphone.

We explore everywhere.

Tugu Negara? Will have to wait until next time.

XOXO

0 comments: