Barakallah Anom dan Suami (Mac 17, 2018)

Yeay...this day finally come.

Allahuakbar. I cant describe my feeling. I cant believe I made it to this wedding. This wedding means reunion.


Since I heard about this news from pengantin, our Masanum....I cant wait to meet all this sisters. 18 years....I miss them so much.

Tahniah Anum. Semoga kasih sehingga ke syurga.








Agak putus harapan bila husband tak pernah say YES or NO. Until I know, my sister in law hold another kenduri exactly on the same day. Me? Cried. Frust. Its all in one. But, I kept to myself. Tamau mogok dan buat perangai. So not me. Hahahahaha. Sebab knowing husband bukan nak pujuk. So merajuk, sangat la membazir. Hm....

I think deep....so deeepppppp....

I made decision. I'm going to this wedding without him. Hampir 10 kali I'm seek for his permission and restu untuk attend wedding Anum. And he said YES everytime. Alhamdulillah. So, why I asked until about 10 times?

Sebab...aku nak betoi2 sure husband lepaskan aku dan redha dengan aku. Jauh kot nak drive tu. All the way from SP to Batu Caves. Aku bawak anak sama, as aku tanya dia nak ikut ibu atau stay dengan abah untuk kenduri kat rumah my SIL. Anak nak ikut ibu. Then, aku angkut my lil sister sekali. At least, ada kawan buat teman drive.

Aku bertolak pagi 17hb. Sebab siapkan tiga bijik wedding kek untuk rumah kak iPAQ. Don't get me wrong...kak iPAQ hold kenduri kesyukuran ja, tapi 3 anak menakan suami my kak iPAQ join the feast dan jadi kenduri kahwin...ala2 sambut menantu.

Agak lewat kami bertolak. Aku tidoq 2 jam ja kot malam tu. So, Alhamdulillah....my decision to tag acu along is really a wise decision. She drive all the way from SP to Batu Caves. Alhamdulillah. Dah la naik myvi dia. hihihihihi. So...aku Berjaya tidoq dari Juru sampai la Simpang Pulai. Fuh....nikmat.

Bertolak dari Pinang Tunggal pukul 9.30 pagi and we reached Batu Caves, pukul 2.30 petang. Jem rupanya Batu Caves ni. Huhuhuhuhu.

Allahuakbar. Rasa nak tereyak gila bila jumpak semua orang. It so priceless.It so memorable.
Bayangkan, baju dan tudung....walopun bukan kain sekayu bukan same color (regardless what tone is it). I love them so much. ROTU teach us to love everyone. ROTU teach us to appreciate.











 












































Barakallah Anum. Thank you, sebab kerana majlis hang...kita berkumpul semula selepas 18 tahun. Selepas berkali2 plan reunion tak menjadi. Rupanya menjadi di majlis hang.

 Hadiah kami untuk hang....silala pi honeymoon. A honeymoon package to Langkawi. Bole dia ingat kami prank dia. Adoi la mek ni.






XOXO


0 comments: