Hiking - Gunung Jerai, melalui 12km jalan tar (14 Feb 2015)

Jodoh aku dengan gunung jerai mmg agak berat. Hahahaha.

Setakat la, dr tahun lepas....hanya Berjaya naik kot jalan tar...jalan kaki. Nk hiking kot hutan, x tercapai lagi. Last sekali naik kot hutan, rasanya masa aku sekolah menengah lagi....lama gila kot.

Kali ni, aku join geng JK1M sessi 4. Tumpang ja. Hahahaha...buat muka x malu. Lagipun ada few member aku dlm geng JK1M#4. Hihihihihi

Numan dr team JK1M#4 Alor Setar pun join. Aku bawak Wani dan housemate2nya.

Bergambar kenangan itu wajib



Edy dah jadi juara Team SP untuk 2 musim berturut.
Numan dah jd juara utk team Alor Setar.

Wani and housemates, Zati dan Yus


Kita mulakan dengan doa dan stretching

Aku, Zhariff dan kak Jem, rilek ja slow and steady di belakang

Masa JK1M#3, aku, Ungu, Shaz dan Wani...sampai sini saja. 1/4 ja kot dr keseluruhan perjalanan. huhuhuhuhuhu

Semangat kak Jem sangat kuat. Salute ah



 
Happy ja kami, no rush. Hihihihihi
 
Lepaih kami bg kak Jem naik van sbb kak Jem dah krem, aku dgn Zharif teruskan pendakian lagi untuk ke Regency.
 
Lepaih muzium, aku slow walk dgn Pujah pulak. Nice to meet few new friends. Cousin aku, tatau dah lepaih ke mana dah. Tak pa, dia ada coach jaga.



Fuh....peluk sat. Akhirnya, pendakian melalui jalan tar sejauh 12km, berakhir. Good job, Pujah.


Aku belum pernah jemu ke Gunung Jerai. Hiking la berapa kali pun, aku tetap terpesona dengan keindahan alam ciptaan Allah ni. Subhanallah, Masya-Allah, Allahuakbar. Alhamdulillah.














































Turun? Naik van la, x lalu aih nk hayun kaki lagi 12 km dlm keadaan menurun. Mau jem lutut kalo x kena gaya. Ada kemudahan, pakai la....hihihihi.





 


XOXO

0 comments: