Kuching, Sarawak Day 1 (Jan 20, 2014) - The Journey...Misi bermula

Alhamdulillah...kami berdua berpeluang meluangkan masa untuk meraikan ulangtahun ke9 perkahwinan kami. Our 9 years marriage blessed with our little cute Muhammad Rayyan Hiwayat.

Since first anniversary, kami dah plan untuk jadikan percutian keluarga sebagai salah satu cara untuk kami meluangkan masa bersama-sama selepas setahun penat bekerja.









Tahun ni, kami pilih Kuching Sarawak sebagai destinasi seterusnya. Tiket aku dah booking hampir setahun awal dr tarikh nk fly. Hihihi.

Dek sebab kesibukan kerja, aku x sempat nk merancang itinerary kami di sana lebih awai. Tapi, Alhamdulillah...semuanya berjalan lancar.









Flight  kami dijadualkan pukul 7pg on Jan 20 (Isnin). So, seawai koi 5pg kami dah gerak ke airport Bayan Lepas. Aku dah buat web check in untuk kami. Cuma tinggai nak drop luggage ja. Lepas check in barang, kami terus ke balai berlepas dan solat subuh kat surau balai berlepas ja.


Urusan kami dipermudahkan dgn surau terletak betoi2 kat gate kami nk naik flight.


Flight kami ke Kuching berlepas 10minit sebelum masa dijadualkan, dan kami sampai setengah jam awai dr scheduled. Erk...hihihi













Dugaannya fly pagi2 ni, aku x amik makan dalam flight sbb pk...pagi sgt...lalu ke nk breakfast? Rupanya...lapaq gila bau makanan...hihi...sib baik ada bawak bekai untuk anak. Kalo dak mesti kesian kat dia.


Kami sampai di airport Kuching dan siap amik luggage, terus ke ruang menunggu. Kawan kepada menantu maksu (jiran di loji dulu), yg mai pick up.





Masa dok tunggu tu, aku nmpk macam skot ROTU aku (Kadok)...tp x berani tegoq. Takut silap...takut inche suami x suka. So diam je la. Aku cuma bgtau kengkawan ROTU dalam watsap grup. Masa aku dlm keta (kawan Ket) dah mai amik, Kadok call. Kata itu mmg dia. Bising pasai apa aku x tegoq sbb nmpk. Hihihi.


Kawan Ket hntr kami ke pejabat KPDN Kuching untuk amik keta Ket. Sepanjang di Kuching, kami gunakan Viva Ket.

Dari situ kami mulakan penjelajahan kami...hihihi.

XOXO


0 comments: