Travelog : Perlis (30 Jun 2012)

Rancangan asal nk ke Perlis kali ni daripada Saiful, tapi last minit dia lak yg kansel sbb ada lawan boling kat Langkawi. So, memandangkan dah berjanji...kami still teruskan jugak plan ke Perlis.

Ada apa kat Perlis? Actually maksu aku kan ada kat Perlis....hehehe

Kami bertolak dari rumah koi 9.30pg. Lambat sket sbb anak liat nk mangkit tidoq...awat x tau...x cukup tidoq la kot.

Sampai umah mak, aku dgn hubby breakfast nasik lemak yg mak masak dulu. Sedapnya....dah lama x makan nasik lemak yg mak masak. Nikmat terasa...Alhamdulillah.

Kami gerak dr Sg Lalang, koi 10.38pagi. Dari Sungai Lalang, ayah drive dan masuk hiway di tol Gurun. Dari   Tol Gurun ayah drive all the way to Perlis. Kami x singgah mana2, sekadar stop untuk isi minyak di Petronas kat Perlis cuma lupa lak nama tempatnya...tp x jauh dr Kangar.

Kami x ke rumah maksu, tp berjanji kat IKM Berseri sbb nk terus ke Gua Kelam. Ke Gua Kelam dr IKM Beseri x la jauh mana...smooth ja perjalanan kami.

Tapi bila dah sampai...ramainya manusia. Tapi apa yg mengecewakan...Gua Kelam ditutup untuk renovation. Gua bole renovate ke? Hehehehe... So...kami sekadar berkelah, menikmati hidangan yg mak masak. Anak2 pulak ketaq nk mandi ayaq sungai...anak ooo anak...hehehe












Dari Gua Kelam, sudahnya kami putuskan ke Padang Besar la jugak. Walopun Padang Besar asalnya x dak dlm list kami. Kat Pdg Besar...org super ramai...tu x dak cuti apa tu...sekadar cuti hujung minggu ja... isk isk.

mr gugel

Mak beli hadiah untuk cucu KL, tp cucu sini yg rembat byk...bengkok ibu. Dari bear Mr Bean, Otomen soft toys, teropong, senapang, otomen kecik2 dan buih2 sabun....see...mau x bengkok ibu.

I bought 2 blouse dan hubby beli tshirt All Black dan bermuda adidas...not bad. Dalam sibuk2 tu...aku x sempat tgk mak beli apa selain drp beras pulut...alahai...sorry ya maktok dgn wawan...xdan kepong si awang kecik tu.

Kami berpisah dgn maksu di Pdg Besar jugak dan teruskan perjalanan ke Kuala Perlis. Aku kan tringin sgt nk mkn sotong goreng tepung. kuala Perlis pun orang ramai sgt2. Xtau nk makan mana, kami makan kat Kompleks Makanan Laut. Kedai no 6...rasanya first dan last time la kot makan situ....x sedap+mahal. Kalo mahal tp sedap bole la kita pertimbangkan...hm....

pic from gugel



Menu kami...

Sotong goreng tepung - rasa garing ja...aku x rasa pedas/garam pun...sos pun bwk mai 1 piring ja...sedih toi.
Sup daging - daging keraih kong
ikan jenahak bakar - sorry to say bro...ikan x manis...xdak rasa
udang masak cabai - mmg terasa cabai x masak, tp nasib baik udang dia goreng garing.
kailan ikan masin - aku rasa yg ni ja yg terbaik
jus tembikai dan jus epal - ceroi...

by this komen...kalo ada yg membaca kenai tuan kedai...pls inform them perhaps they may improve. Sayang sbb tempatnya cantik....


Dari Kuala Perlis, shoot balik dan singgah di RnR Gurun untuk solat. Sampai umah mak ayah, koi 11.00mlm....about 12 hours jalan2...hehehe...
XOXO



0 comments: