Move for healthier life...

Masih ada lagi 3 hari sblm 2011. People always talk about azam...so do I.

Selain nk jadi manusia yg lebih baik mcm azam aku waktu besday yg ke 29 hr tu...aku nk tambah 1 azam lagi. Insya-Allah...

Aku nk turunkan berat badan...kalo x boleh byk, nk mcm sblm aku conceive dulu ataupun plg koman mcm selepas abih confienment dulu. Aku target setahun utk buang 20kilo...adeh, byknya...2 kampit beras nk kena buang. Gila punya naik kan? Anak baru nk masuk 3 tahun.

Selain nk sihat, aku x mau jd macam peti ais bergerak...x besh langsung. Lagi 1, hubby dah back to his weight... aku x mo la kalah. Lagi 1 reason yg paling kuat, aku kena buang 20 kilo tu kalo nk senang conceive as per past experience which aku buang 20kilo tu sblm conceive.

Aku target baby 2012, insya-Allah kalo diberikan rezeki. Kurniaan milik Allah, usaha milik aku.

 pic from google...so cute...

Caranya? Pasti lah cara yg sihat...mcmana? Dah berhasil nnt, at least 5 kilo...aku akan share rahsianya. Buat masa la...biarlah rahsia. Yg pasti, aku x buat sedut lemak, aku x buat pintasan gastrik, aku x telan pil segala bagai....

Doakan aku berjaya...insya-Allah....beauty is pain but healthy life cure all the pain.

Tahun depan dah nk masuk 30, kalo bdn mcm peti ais ni takut penyakit hinggap...segala mcm penyakit la bukan dia kira umur...umur 20 tahun pun boleh kena sakit jantung...pemakanan la byk yg menyumbang... suma nk cepat...suma nk drive thru....amik la habuan...peringatan utk diri sendiri...

Hehehehe....

Cayok...cayok...

Blogger Templates
Blogger Templates

6 comments:

Marie said...

adakah ini juga penangan PB?? hehe..all the best Gee. I pun tgh cuba lose weight ni, sebulan baru turun 2kg :D ada lagi 8kg to lose..adoiii

ibuRayy4n said...

maria, biarlah rahsia...hehehe

Mama Adriana said...

huhuhu...aku pung ada 5 kg lagi nak kena turun...

Natrah said...

aku rasa aku tau rahsia hijriah,kalo sama cam dolu2 la,heheh...tapi aku xleh nk follow,sbb slalu hangat2 taik ayam...PB?aku x mampu..laki bagi hint...?aku balas balik.."awk lagii gemok..."hish2...mmg payah la nk kurus camni...

ibuRayy4n said...

nat...aku x le boh lagu tu...sbb dia mmg always in good shape...aku yg out of shape...adesss....

armouris said...

lagi info tentang sedut lemak di SIHAT SELALU - Pembedahan Sedut Lemak (Liposuction)