Bergurau

Bergurau bagus untuk meredakan stress kerja yg melambak-lambak ni. Tapi kadang-kadang gurauan kita di anggap serius oleh org lain. So, ini peringatan untuk kita, agar menjadi mulut2 kita agar tidak berbau longkang.

Untuk aku, Aida, Nat dan orang disekeliling kami, gurauan kasar adalah terlalu lumrah. Dah mangli rasanya, tp x semestinya org lain dpt menerima gurauan kasar ni. Orang lain mungkin nangis kalo hari2 kena kacau dek my closed friend aku ni mcm dia kaco Nat. Aku dia jarang kata pelik2 sbb aku slalu buat2 merajuk (hahahahah...)

One of my close friend mmg mulut longkang (slalu kami kata mcm tu kat dia) telah menyebabkan suasana yg awkward semlm. Gara2 gurauannya yg dianggap serius dan menghina, sedangkan katanya dia maksudkan yg lain. Apapun, bg aku...lebih baik face to face utk clarify apa yg terjadi drp teruskan suasana awkward ini. Kita nk kerja lama (insya-Allah) dan nk terus berkawan, kalo dak mcamana nk kerja sama?

Ini juga satu pengajaran untuk aku, supaya berhati. Lidah x bertulangkan, mudah ja tergelincir ayat2 yg mungkin melukakan hati org.

Renung2kan dan selamat beramal.
=)

2 comments:

Heart said...

alaaa.. MJ mmg laa dgn semua org camtu.Kalo org kenal xpa laa..tp hat x besa ngan dia mo makan DALAM laaa

hijriah-hidayad-hiwayat said...

dah 5-6 thn kenal...xkan x cukup lagi?