Day 4 - Restrictions Movement Order

Cuba kita pandang RMO ni sebagai hikmah yg Allah berikan dalam ujian.

Allah menguji kita dengan virus merbahaya dan mematikan. Ada jugak selain itu diuji dengan Sara hidup dan lain2.

Untuk kita, yang alhamdulillah masih cukup makan pakai... Sebaiknya... Jangan merungut... Tapi syukuri nikmat masa bersama keluarga yang Allah kurniakan.

Anak2 antara org yg paling happy bila ibu abah yang selalu sibuk... Selalu ada depan mata... Melayani kerenah mereka. This is my situation... My life.

Dalam setiap doa... Jangan lupa doakan Semoga Allah angkat semula ujian ini drp kita... Semoga ada ruang dan sinar Ramadhan dan Syawal yang lebih baik dr tahun2 sebelumnya. Dalam setiap doa... Jangan lupa doakan... Semoga diri kita, keluarga kita, kenalan dan saudara2 kita terhindar dan terlindung dr jangkitan Covid-19 ini.

Kita hanya mampu berusaha... Selepas usaha... Tawakal hanya kpd Allah. Usaha kita yg di perlukan kali ini... Hanya lah STAY AT HOME. Ya... As simple as that.

Spaghetti Aglio Olio untuk keluarga.





I did go home... Rumah Mak ayah sekejap tadi untuk stock up few ration... Sebab kami tak terjebak masa Org2 dok panic buying. But Insya-Allah... Membeli dgn Penuh hati2.... Elakkan sepenuhnya tempat tumpuan dan jugak fokus kpd social distance and washing all I can.

May be... This is my last visit until RMO is over. Huallahuallam. Semoga ini bukan visit aku yg terakhir untuk selamanya. Ampuni lah kami Ya Allah... Peliharalah kami sekeluarga, Ya Allah.

XOXO Lots of loves -H3H-

0 comments: