Cabaran untuk kehidupan yang lebih sihat...

Actually, aku sedang mencabar diri untuk kehidupan untuk kehidupan yang lebih menyihatkan dan semoga lebih baik untuk aku.

Dont be surprised. Ya betoi...aku join JK1M#3...aku dlm team Sungai Petani, bawah coach Nazrin Nasser, program founder is Kevin Zahri.

Why shud I join this? Aku nk push factor untuk aku konsisten untuk berubah, aku nk kurus dan sihat...bukan kurus semata untuk cantik. Its a BIG NO.

Alhamdulillah, with support from family and friends, aku akan teruskan semangat...tamau cekelat angin dah.

1 big step taken, by registered under JK1M#3, second step is attended health talk and circuit training by Kevin Zahri in Alor Setar. Siap amik cuti tu...sbb talk tu hari Jumaat.

Memang kena latu cukup2 hari tu. But, I really love it. This session combine with group from Alor Setar. Memang happening gila la.

Banyak ilmu yg dikutip, semoga bermanfaat untuk kami.


Gabungan team SP dan Alor Setar



Shaz, my teman from SP to Alor Setar.


Kina, berbelas tahun x jumpak since abes SPM....jk1m#3, kembalikan ikhuwah kami. Alhamdulillah

Ladies power


pulun sangat aih....hahaha

Teammates from SP, with Kevin. X ramai from SP yg attend session in AS sbb ramai yg choose nk attend kat Penang, nanti.








Ladies with coach and Kevin

Lunch with Kevin and coaches.

Notes : Yes, betoi...program ni hanya 6 minggu. Dalam masa 6 minggu bole ka aku achieve target berat ideal aku? Aku target setahun. Lama kan? Ye lah...kumpul lemak bertahun2, manakan bole buang berat drp hampir separuh badan dlm masa 6 minggu. Hihihihi....lu pikirlah sendiri.

Aku x rasa ya. Bak kata Kevin, hidup sihat bukan untuk 6 minggu, tp seumur hidup. Semoga ilmu yg aku perolehi, akan aku amalkan....bukan sekadar tahu. Insya-Allah. Menuju kepada kehidupan yg lebih baik.

p/s : Baru aku tau, jogging dan exercise bole buat org ketagih....pelik? Tapi itu yg jd pada aku. Gym? Weekend br berjinak2 dengan gym.

Aku btoi2 mau hidup yg sihat, insya-Allah. Semoga Allah mempermudahkan perjalanan aku dan melindungi aku.

Aku sentiasa doa....antaranya,

Ya Allah...andai usaha aku untuk kuruskan badan berjaya, jagalah aku....peliharalah aku. Jangan lalaikan aku dengan kecantikan sehingga mendedahkan aurat yg selama ini dijaga rapi.

XOXO



0 comments: