My bad day...

Mac 19, 2012 (Isnin)

Hari yg bersejarah and its become nightmare to me. Aku kluaq umah around 9a.m and heading to Kulim la dah hari keja kan?

Everything seems fine until aku sampai kat Kampung Ekor Kucing which lead to my disaster day and contribute to my nightmare. 1 guy jump on his motorcycle and on the spot make u turn on straight road which just few meter in front of me. What happen? Bang….dan terbang mcm superman.

Me?

This is my first accident. Anak dan aku pasai tali pinggang keledar so we’re ok. Anak lena masa kejadian tu and happen dia terjaga as soon berlanggar sbb bunyinya sangat kuat.

Kereta, not that bad but what make me worry bila that guy terbang, jatuh …for few second dia bangun dan rebah balik sambil pegang kepala penuh darah. My heart beat? Cannot tell. Badan ketaq jangan cakap la.
Orang mula kerumun sbb org mmg agak ramai kat kedai ikan tu…they not even blame me sbb mmg dia yg salah. They act so fast and took him to nearest klinik kesihatan. Aku koll hubby dan Fizan sbb depa yg plg dekat dgn tempat aku.



Hubby mai and dia setelkan keadaan kat situ. Aku pi buat report dgn Zati kat Kulim, sbb Kg Ekor Kucing jatuh dlm Kulim. AKu tersadai kat balai trafik kulim lama gak sbb kena tunggu Sarjan bertugas balik dr tgk keadaan kat sana.

Balik, aku singgah umah makndak sbb anak ada umah makndak. Aku amik EL la hr tu, sbb xkan nk pi keja lagi kan? Zati ajak makndak ikut sama sbb dia x konfiden nk drive waja Fizan sorang2 dr umah aku. Hubby buat keta kat tempat kejadian sampai bole jalan sbb after exsiden keta x le gerak sbb radiator dia pecah.

Waktu balik aku lalu jalan tu and I feel nothing. But the next day, bila aku nk pi keja aku mula rasa trauma sbb malamnya aku keep dream of that accident again and over again. Aku rasa sgt penat dan sgt tension.
Even until today aku masih gugup nk lalu jalan tu. Orang yg aku langgar kena 8 jarum kat kepala.

But, what make me frust…when people said…tu dok pikiaq pasai kek la tu sampai eksiden. Tu x focus la tu asik dok ingat kek. Kalo ikut hati…nk ja kata…will u ever know when u will accident or die? If you know, you will never do what will lead you to that. But you never know because you’re human. Aku kacau idup hangpa ka dgn business kecil2an aku ni…I am really fresh when that accident happen. I am completely sober up. Grr….payah btoi manusia ni.

Macam hari ni, masa aku drive keta dgn watty…aku asik jumpak manusia x semenggah on the road…4 times…I repeat…4 times during lunch we nearly meet with an accident. Syukur Alhamdulillah…we’re safe.
Done you ever judge people when you just look at or blindly listen to it. You will never know people feeling until you face it.

So, sebaiknya…berbaik sangka lah…sebelum terlambat.

TQ to all family and friends who really support and thank u for you love and care.

XOXO



0 comments: